torsdag 6 maj 2010

Vilken dag!

Jag tror jag använt den rubriken förr men den kan ju passa då och då. Solen har lyst och bara lite blåst har gjort denna dag riktigt bra ur vädersynpunkt. Förmiddagen rullade på, det förekom teater för Kumlas nior i vår gympasal samtidigt som mina gullungar hade idrott ute. Jag var ju ute och kollade ombyten och att allt var störningsfritt och vid lunch upptäcker jag att min mobil är borta. Letade överallt, kollegan M ringde oavbrutet, idrottslärare R både ringde och sms:ade - ingen telefon. Insåg att den förmodligen var både tappad och stulen så det var bara att ringa Telenor och spärra sim-kortet. Jag fick en kod för att kunna öppna det igen om jag skulle hitta den och det kan man säga var tur. För när jag skulle gå hem så hittade jag den - i fickan på jackan! Jag vet inte om det är någon liten tomte som smugit dit den eller om jag helt enkelt letade dåligt och telefonen var avstängd men det känns otroligt. Är i alla fall glad att den är återfunnen och PÅ igen.

Allt detta gav mig viss huvudvärk som nu är botad med en promenad i vårkylan. Annars har detta varit en dag då det varit mer synd om andra än om mig. Skickar lite kramar till kollegan A och Mr Z för dom behöver sådana i dag, flera stycken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar