lördag 15 maj 2010

Funderingar

Inte världens bästa bild på Pizzan men hon fyller 6 år i dag! Skickar en hälsning till alla sina syskon också!
'
Förutom födelsedagsfirande av hund så planeras denna dag lite slött sådär. Rätt skönt faktiskt. Funderar lite halvhjärtat om jag ska ta lite av semesterpengarna och inhandla en jeansjacka, får se. Ska skriva ihop några saker på datorn också. Veckans IUP och en sammanfattning av Krax årsmöte måste till. En låååång födelsedagsprommis med Pizza och inköp av ett gott ben ska utföras. Sen ska det laddas för utgång i kväll. O´Learys ska få ett besök (som vanligt) där spelar Janssons Frestelse så det blir säkert bra.
'
Läste en kul blogg nyss http://bulletinbergman.blogg.se/ ni kan själva se. En dag handlade om vad folk pratar om på krogen. Jag skulle kunna tillägga i sina bloggar och på sociala medier som Fejan. Träning och träningsmängd är ju populärt att diskutera och skryta med. En del verkar träna halvt ihjäl sig och dessutom hinna skriva om det så att alla ska bli grymt impade. Att de istället "hatar" denna flåshurtiga människa verkar vederbörande skita i eller så är nojan för stor och insikt saknas. Likadant är det med städning, matlagning, bakning, fönsterputs, gräsklippning och byte av sängkläder. Av vissa får man exakta rapporter timme för timme. Frågan är den om det skrivs för att; a) Jag ska känna mig usel och oduglig b) Jag ska fyllas av en enorm städlust och sätta fart eller c) Jag ska bli imponerad ??? Vad tror ni?
'
Vad är intressant att läsa då, kanske någon klok typ undrar? Tja det kan man undra? Jag gillar underfundiga humoristiska inlägg om aktuella händelser. Sådana jag inte fattar förrän jag korkat nog lagt en totalt felaktig kommentar och känner mig urdum och poletten trillar ner lite långsamt sådär. Som, att den där Jonas var en riktig Maddefucker, till exempel. Insåg att jag var totalt ouppdaterad på kungahuset, så nu sitter jag klistrad vid alla kungaprogram som florerar i snart sagt varenda tv-kanal. NOT. Annars använder jag FB för att beklaga mig över mitt förvirrade liv med tappade mobiler och plånböcker och fikar efter lite medkänsla. Det funkar! Främst har Fejan funkat utmärkt till att dra ihop ett gäng som vill gå på lokal, som i kväll. Smart och enkelt, alltid ett gäng som hänger på. Ska erkänna att det händer att jag skriver att jag tränat jag också. Nu händer ju det inte särdeles ofta så att det hinner bli tjatigt precis.
'
Men som tur är, så är vi olika, vi människor Vi skriver olika och vi gillar att läsa olika saker. Det är bra det och det kanske till och med är ok med människor som enbart skriver God natt en gång per dygn och inget annat, vad vet jag? Om än liiiite trist va?
'
Här skriver jag, på återseende om ni inte bestämt er för att aldrig mer läsa detta skräp! Puss!
'
''' PS''' Om ni undrar över dom små konstiga prickarna mellan styckena så vägrar denna bloggsida gå med på styckeindelning. Den anser helt på eget bevåg att allt ska stå i ett enda långt chok, vilket gör mig tokig. Om jag trycker på enter två gånger och vill ha ett nytt stycke, då är det väl själva fan att det inte ska gå. Jodå just när jag skriver så lyder sidan, men så fort jag publicerar så voila: alla stycken borta, grrrr ha en bra dag, puh. DS.

1 kommentar:

  1. Bra skrivet, jag absolut följa dina förehavanden. Själv fortsätter jag med gnället på måndag, idag går det knappast att vara gnällig, ska vara att det är för varmt kanske....

    SvaraRadera