tisdag 11 maj 2010

Flow... önskas!

Flyt, flow, vind i seglen, tur eller i alla fall lite vanligt "lunka på" i livet skulle sitta fint just nu. Jag förstår inte hur jag bär mig åt! Förmodligen borde jag spärras in på någon avstressningsklinik innan jag drar på mig en hjärtinfarkt eller så. Någon form av demens har redan satt in. En person, njuter dock lite av min glömska och det är min allra slarvigaste elev som tycker det känns sååå skönt att inte vara ensam om slarvighet och glömska. Nåja det är ju trivsamt att man kan glädja någon. Till saken:

I söndags när Krax hade årsmöte upptäckte jag att min plånbok inte låg i väskan. Tänkte inte så mycket på det, utan förutsatte att den låg på köksbordet eller in en annan väska. På måndag morgon skulle jag packa ner den och inser att den är BORTA! Blev först inte så orolig utan letade på alla tänkbara ställen inklussive bilen. Ingen plånbok! Ringer kamrat R som kollar sin bil, ingen plånbok. Nu kommer stressen! Jag river och sliter mig genom hela huset, samtliga väskor (trodde jag) och bilen en gång till. Ringer jobbet och är halvt hysterisk och lipar när kollega B försöker få mig att lugna ner mig. Inser, att sist jag hade den, var på ICA Maxi på lördagskvällen. Ringer dit, ingen plånbok! Då spärrar jag alla kort vilken tar sin tid, ringer kamrat I som fixar det som ska göras på Transportstyrelsen för nytt körkort, ringer polisen, vilket tar låååång tid sen åker jag med Frk T till skolan och tar mig till jobbet där snälla kollegor tagit min klass en halvtimme. Humöret var inte på topp kan man säga och ungarna var både högt och lågt mest hela dagen.

Nåja arbetsdagen tog slut och jag gjorde faktiskt en vettig sak. Jag gick en låååång promenad med en god vän i Örebro. Vi gick från södra infarten i Örebro ända ut till Eurostop och tillbaka med diverse trevliga omvägar. Fick till och med se det läskiga MC-gängets lokal på nära håll där den berömda skylten fanns på plats. Tur det var ljust och jag hade manligt beskydd :) När jag kom hem vågade jag till och med kolla att ingen länsat mina konton.

I morse skulle Frk T ha med sig kläder till sin skolteater och jag flyttade alla hennes jackor och påsar från hennes hängare i hallen. DÄR UNDER HÄNGDE YTTERLIGARE EN VÄSKA!!! Gissa vad som fanns i den?! Himlen vare lovad! Återfunnen plånbok med en hög spärrade kort. Hann i alla fall inte beställa nytt körkort. Nu är det bara att vänta på nya fina kort :) Men mitt viktväktarkort är ju återfunnet samt alla bibliotekskort och sånt. Det sparar mycket tid att den är återfunnen. Detta ovanpå telefonfadäsen får mig dock att tvivla på mitt förstånd och min stressnivå.

För att kröna det hela så inser jag nu i kväll att det är så gott som tvärtomt i bensintanken. "Hm, jag har inga kort som går att använda..... " Men förnuftigt nog hade jag en hundring i plånboken. In på OK vid Lidl för tankning. Där upptäckte jag att dom enbart tar kort! "Jaha, vi får väl åka bort till Jet" sa jag till Frk T. Tror nu någon att Forden tänkte gå en enda meter till? Icke sa Nicke, soppatorsk! Kamrat I var inte hemma men goda snälla Lilla H:s pappa räddade mig och kom hojande med sitt kontokort så jag kunde få tanka i en hundring. Tack!!!! Han är en vänlig och hjälpsam själ som alltid ställer upp, både som barnvakt och genom att låna ut sitt reservdäck vid en punktering i höstas och nu som räddande ängel. Tur man har goda vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar