onsdag 26 maj 2010

I´m back!

Förlåt frånvaron igen. Allt har krånglat tekniskt men nu är jag åter på banan. Denna dag har varit en rätt bra men intensiv sådan i skolan. Eftermiddagen blev dock en aning känslosam med både tårar och skratt. Det kan vara svårt att prata om vissa saker men känslor ska ju levas ut så det var säkert bra. Kollegan K och jag blev dock en aning fundersamma över vad vi gjort. Härliga elever med stort hjärta har vi i alla fall. Efter jobbet åkte jag i rasande fart till kiropraktorn i Örebro och det var välbehövligt. Fy så allt satt fast, jag begriper inte vad jag gör. Stressar kanske, nej men inte då....;)

Höll sedan i min trötthet på att glömma kvällens viktiga möte, tack snälla hyresvärld K som påminde mig. För vi hade möte i Studiefrämjandets nya kulturlokal där Kraxkompaniet från och med nu huserar. I höst ska vi få till någon invigning så klart. Nu ska den utrustas med möbler, ljud och ljus och en massa annat. Det ska bli så kul! Vill du veta mer kan du besöka vår hemsida om ett par dagar K-G brukar vara snabb som blixten med info. En tävling om ett bra namn på lokalen är också utlyst så det gäller att gnugga geniknölarna nu. Jag har fått ett sorts projektansvar även om jag hoppas på mycket hjälp. Jag känner dock att ansvaret för nyckeln, den enda än så länge vilar tungt på mina axlar ;) Stort tack till Sture och Studiefrämjandet som gjort detta möjligt för oss! Jag ska, så fort jag får tillbaka min inlämnade kamera ta lite bilder så att ni får se. I kväll har vi planerat arbetsgrupper och en fest så klart!

För övrigt är jag riktigt trött och veckan går lite långsamt. Vi hade AP-träff i går på jobbet och samtalen är många men snart, alldeles snart klara. Vi går mot sommarlov även om jag jobbar ända till den 17 juni. De två sista dagarna ska dock tillbringas i Göteborg på kurs och det ska bli riktigt nice förstås. Nu lockar bingen kan man säga. En huvudvärkstablett blir nog nödvändig man går inte helt ostraffad från bästa H. Han korrigerade en hel del i dag och det känns nu. Sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar