onsdag 19 maj 2010

Djungelvrål

Vi bor i en djungel Frk T och jag. Dom som vrålar i vår djungel är en kull (heter det så om fåglar, tro) kajungar. Rackarns vad dom skriker i ett kör. Dom verkar hungriga dygnet runt, föräldrarna måste slita hårt. Djungelns växtlighet består av gräs (långt som satan), kirskål (mitt hatobjekt nummer ett), brännässlor (nummer två) och HUMLE!!! Denna eländiga växt investerade jag i för nio år sedan eller något och den växer mig över huvudet. Snart fyller den hela hundgården och man behöver en machete för att våga sig ut om ett par veckor. Ska brutalt köra över alltihop med gräsklipparen i helgen. Nu ikväll har jag klippt baksidans gräsmatta och det tog grymt lång tid. Jag behöver en trädgårdsmästare! Kan ingen sponsra mig med det?

Över till annat.
Medan mina bästa arbetskamrater sprang Vårruset tog jag mig till Folkets Hus och fackinfo om nya läraravtalet. Oj oj det blir ju busenkelt att förklara det för polarna i morgon...NOT! Kort kan man säga att jag gärna skulle jobba 40 timmar och ha 5 i förtroendetid (ff 45 timmarsvecka = behållna lov) och öka lönen. Skulle gärna ha fem timmar till på jobbet för att hinna allt jag förväntas göra och i och med det försöka öka måluppfyllelsen för eleverna (vilket ska vara syftet). Hoppas bara vi får fler datorer då förstås. Frågan är väl hur kommunen ställer sig, om det blir lokala avtal? Tillåt mig tvivla men hoppas.

Är fortfarande grymt stressad. Känner att jag biter ihop tänderna på nätterna nåt grymt. Nacken värker så jag blir tokig. Men jag känner mig ändå på gott humör för det händer bra saker också och det är somrigt. Över 20 grader varmt klockan nio på kvällen när jag klippte gräset var det 18 nu. Underbart! Ska försöka sova slappt... det lät märkligt men god natt.

1 kommentar:

  1. DU har ju trädgårn full av ätbart. Nja, inte kajungarna. Men kirskål är gott till sallad, spenatsoppa är inte heller dumt. Och humle vet ju alla vad det blir för nåt gott av det :-)

    SvaraRadera