söndag 16 maj 2010

Tristess

Här sitter jag i min ensamhet i syrrans hus och väntar på att en cirkus ska ta slut. Det är självvalt så jag borde inte klaga. Cirkus är inte helt min grej men Frk T blev själaglad över att få besöka en sådan på kusinens födelsedag. Jag tog en promenad i snålblåsten vid Rävgången, den blev inte så lång och nu har jag ockuperat syrrans dator en lång stund. Det börjar bli ohyggligt tråkigt.

Gårdagskvällen ägnades åt utgång på lokal. Det har blivit en del sånt på sista tiden men det är bara för att det helt plötsligt finns goda vänner som vill hänga med. Nu längtar jag dock lite efter varma kvällar med grillfester på verandan och sånt. Vi får väl se om sommaren infinner sig. I går kom den ju och hälsade på. Helt plötsligt var det 24 grader varmt och man gick i linne. Så gott! Vi cyklade upp till kompisen L för att därifrån ta bil in och buss hem. Kvällen på O´Learys bjöd på en rasande bra show med Janssons Frestelse. Ett gäng med världens ös! Vi hann med ett onödigt och kaloririkt men nostalgiskt besök på "Hålet i väggen" innan bussen gick hem. Cykelturen hem blev blöt! Av regn! Givetvis öppnade sig himlen efter denna underbara dag, just när vi skulle cykla hem. Att tvätt dessutom hängde ute förstärkte väl regnchanserna kan jag tro. Förlåt alla för att jag valde att cykla och hänga ut tvätt. Ska aldrig göra så mer.....:(

Söndagen har jag ägnat åt att skiva klart veckans IUP (duktigt), stå i bilkö in till stan (trist), köra lagom olagligt för att ta mig ur kön och leta upp annan väg genom skogen, en över Vittvång jag nästan glömt existerade (bra) samt vänta då (trist). Nu ringde telefonen och släkten är på ingång. Gott med sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar