tisdag 4 maj 2010

Det kanske var vårt fel...

I dag fick jag höra något som gjorde mig lite lätt "orolig". Ni kanske minns att vi körde med urringat förra måndagen? Självklart blev det inga jordbävningar...trodde jag. Hm.... fick i dag höra att Kvartorpshögen faktiskt började brinna. Det var så varmt på ytan som 4-500 grader på sina ställen, ett av konstverken fick plockas ner. Jag hoppas verkligen inte det var plockepinhuset för det måste verkligen bli besvärligt att få upp likadant igen. Får liksom en inre syn där jag ser dem ta bort en bräda/pinne i taget utan att de andra får röra sig samtidigt som någon sprutar vatten på det hela. Usch jag känner mig rent av lite skyldig nu. Fast jag hade faktiskt en sjal över urringningen och det är ju lite märkligt att vi kvinnor ska ta ansvar för alla män som liksom inte kan hålla sig, när de skymtar våra behag. Ja livet är orättvist!

Annars har jag tillbringat dagen i skuggan av den brinnande högen vid Kumlas Naturskola. Där har jag fått tips om engelskaundervisning utomhus. Men det förkom god mat och till och med afternoon tea med scones. Då kan tankarna fara iväg...så där bara...speciellt när man får sådan ohygglig information.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar