söndag 9 maj 2010

Mot ny vecka

Så var ännu en helg slut. Fredagen, efter utfört dagsverke, ägnades åt bowling och jag kan knappast skryta med någon större förmåga men det tog sig efter visst vinintag. Helt plötsligt träffade klotet lite käglor, även om kollega M givetvis fick fler strikar!!! (Jag fick inte nån, typ). Ser du nu, att jag gärna bjuder på det ;) Stort tack till vår chef för denna trevliga kväll, god mat fick vi också. Vi, de värsta festprissarna (med något undantag) fortsatte till Örebro och gick på pup.

Denna söndag har ägnats åt att förbereda årsmötet och åt att skriva omdömen och gå ut med hundar. Tillvaron går rasande fort trots att våren är i kyligaste laget. Åtta plusgrader är inte varmare än ett kylskåp och så har det varit för det mesta. Men så i eftermiddags när jag klev ut från Studiefrämjandet när Kraxkompaniet haft sitt årsmöte så var våren plötsligt här!

Vi klev några meter över till K och B som hade premiärvisning av Hackat & Malet the Movie. Kul att se även de sketcher där man själv var med och de man missade på grund av ombyten. Omnämnda par har gjort ett gott jobb med filmen, det är gudabenådat med data/filmkunniga människor i föreningen. Tack!

Bästa M har födit upp små tomatplantor under denna kalla vår och hon hade utdelning på torget i kvällsolen. Detta kan ha sett lite suspekt ut... bil efter bil kör fram till M:s lilla Fiesta och plantor överlämnades. Men jag lovar och svär att det bara rörde sig om tomater. Smakprov kan utlovas någon gång i sommar om det blir sol och värme vill säga.

Nu ska jag testa om sömnen vill infinna sig för i morgon är det en ny dag och en ny vecka. En tredagars YES!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar