söndag 23 maj 2010

Förlåt frånvaron!

Jag är hemskt ledsen för min ofrivilliga frånvaro. Jag har varken kolat av eller rest bort, istället är det min tekniska okunnighet kombinerat med lagen om all teknisk jävlighet som spelat in. Jag var i torsdags ute på en sån där låååång promenad igen. Denna gång var även Pizza med och det blev en tur runt Naturens hus och Rynningeviken mm. Vädret var strålande och det var så mycket försommar det bara kunde bli. Kanon alltså!
'
När jag släppte av mitt promenadsällskap efter denna långa runda mullrade åskan en bit bort. "Rackarns, jag som inte dragit ur" tänke jag. Ni fattar va? TV:n, datorn och allt det man inte vill att åskan ska förstöra. Jag trodde jag kunde stå på lite hem men vid Marieberg vräkte det ner och åskade för fullt så jag fick köra i 40 kmh. Väl hemma drogs allt ur och det fick bli en kväll utan TV och dator. Rätt ok. Frk T var hos sin pappa och kalasade med sin lillasyster A och kom hem och droppades i säng så allt var lugnt. Åskan fortsatte halva natten så det fick fortsätta vara urdraget.
'
Sen startade problemen. När man dragit ur här så är det helt enkelt ett helsike att få skiten att funka igen. Ringde kamrat R på fredagen som givetvis åkt till Åland just denna helg. Han instruerade om ordningen på alla sladdar som skulle i och ur. Jag har provat detta gång på gång hela helgen. Tror någon det funkade? NOT!!! Jag och ungarna (var givetvis barnvakt åt TV-galna Frk L också) fick helt enkelt hålla tillgodo med dvd:n och såna där andra aktiviteter som folk gjorde förr. Vi har sett Huset Silverkronas gåta två gånger (sex långa avsnitt) inte för att vi hade brist på filmer men för att det är så bra.
'
Denna dag har massor blivit gjort. Frk T och L har arbetat flitigt med ogräsuppdragning och cykeltvätt. Själv har jag klippt gräset och gått lös på djungeln i hundgården samt planerat om alla blommor. Kan låta enkelt men med den mängd övervintrade pelargoner jag har så tar det sin tid. Jag hann diska också. Nu har vi grillat hos kamrat I efter att jag hämtat kamrat R vid bussen. Givetvis fick han skiten att funka på en superkort stund. Man kan ju undra varför i helskotta inte jag ska kunna fixa det själv. Det gör mig grymt frustrerad, morrrr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar