tisdag 18 maj 2010

Benkramp...

Kramp i benen en konsekvens som förmodligen får Frk T att inse att det är lite långt att promenera hem från skolan. När hon ringde och tjatade om den saken så försökte jag förklara men envis som hon är så gav hon sig inte. Tja tänkte jag; det blir väl bara en gång. Som vanligt hade mamma rätt... fast det har varit väl synd om damen nu måste jag säga.

Annars har jag i eftermiddag hunnit lyssna på en halv föreläsning med transan Sarah från Malmö, ni vet han som heter nåt jag just nu inte minns och som är vd för Slagthuset (ett kultur och partaj etablissemang i Malmö för er som inte vet). Kul snubbe att lyssna på. I hans skepnad känns transvestiter som det mest naturliga i världen. Fast jag har väl viss "erfarenhet" förstås, van som jag är att befinna mig i diverse loft, loger, frysrum och toaletter trängandes med karlar som klär sig i strumpbyxor som aldrig tar slut, lösbröst och peruker. För er som inte begriper säger jag ett ord: revy.

Jag hann som sagt bara höra halva föreläsningen eftersom Frk T hade uppträdande på sin musikal på skolan. Hon spelade pianist på en saloon i Vilda Västern. En eloge till duktiga Åsa som jobbar med våra ungar. Du är bara bäst!

Sen har vi ätit och krampat och jag har ångest över att jag ännu inte uppfyllt K-G:s önskemål till hemsidan och heller inte hunnit klippa gräset som växer sig oklippbart därute. Men det reder sig väl. Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar