tisdag 26 juli 2011

Resfeber eller?

Det börjar närma sig och dagen har ägnats åt förberedelser som att växla pengar t ex, så nu har vi enligt Frk T mest leksakspengar (hennes syn på euro och jag håller med lite). Man ska ju kunna handla på kort också så det ska väl lösa sig eftersom jag varit förutseende nog att införskaffa ett sådant som också ska funka även utrikes. Jag har faktiskt inte varit på resande fot (om man bortser från norden) sedan slutet av 80-talet. Jo det är sant, det har det varken funnits pengar eller så värst mycket lust till det (kanske på grund av pengabristen). I rätt många år (när jag pluggade) blev det inte mycket till semestrar inom Sverige heller, även om det varit bättre de senaste åren. Det är inte så värst synd om oss för det, det finns baske mig de som svälter i världen, just nu på Afrikas horn. Och lilla Rims familj skickades "hem" till Libanon idag fast Rim får stanna på norra kyrkogården i Örebro. för att inte tala om Norgetragedin då. Så jag kan ta brist på utlandsresor utan större problem.

Fast det ska bli rätt härligt ändå nu när det äntligen är beslutat och betalt. Dessutom får jag umgås en vecka med mina syrror, svågrar och syskonbarn och det blir också gott. Det kunde dock varit ännu bättre om inte OM hade varit och kärleken gått åt helvete. Jag är i stadiet då jag försöker inse att jag bara var en förälskelse och inget mer och att det kanske var gott så och fint så länge det nu varade. Åh jäklar var käck jag lät nu då, hm kan tillägga att det finns dagar då jag har lust och slå och sparka omkring mig. Men det har jag inte tid med nu.

Diverse inköp har också gjorts och jag insåg i shortsletandet att den där viktminskningen som följde på ångesten på försommaren har avstannat för att inte säga övergått till en ökning, morrrr. Inte bra, jag får hänga på svåger A:s strandpromenader under veckan tror jag. Om det nu går, för jag har sjukt ont i vänster höft men det kanske bara är resfeber liksom Frk T:s tandvärk som uppstod alldeles nyss. Jag hittade shorts till slut även om jag fick bortse från fettoångesten, Frk T tiggde också till sig ett par eftersom hennes nya uppenbarligen blev kvar på Matilda som fortfarande befinner sig på böljan den blå. Lite apoteksinköp gjordes också men jag hittade inte den solkräm jag skulle ha trots besök på TRE olika apotek, suck :( det var ju lysande att ta bort det monopolet. Lika idiotiskt som alla andra som tagits bort utan att en enda förbättring skett.

Mitt på dagen utfördes dagens goda gärning och det var att åka till Carina och ta ut de två hundar som hon och Hubbe lämnat hemma när de åkt på utflykt över dagen. En timmes hundpromenad blev det och jyckarna var lyckliga men flåsiga när de kom hem.

Nu surar jag lite för att det inte var några som tänkte mörda varandra i Midsomer utan istället ägnar sig åt sådant i Italien och det är inte lika kul. Men jag läser lite istället och packar lite mellan varven. I morgon ska husvakterna installeras och allt det sista fixas innan det bär i väg. Sen så..... sen kommer jag hem och är brun och skitsnygg (och helst smal men man kan väl inte begära det omöjliga på en vecka) bara så ni vet det ;)). Fniss.... man kan ju hoppas i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar