tisdag 19 juli 2011

Förberedelser

Sommaren går mot sitt slut, jaja det är ett tag kvar och en del har knappt hunnit börja sin semester än men jag blir alltid lite stressad när juli snart tar slut. Det känns så fast det visst bara är den 20:e i morgon men det är väl för att räkningarna droppar in. Hm jag har namnsdag i morgon inser jag nu och en gång i tiden firade jag förlovningsdag den 20 juli. Jag förlovade mig med J på en vacker sandstrand i Danmark, Skagen....men det var länge sen det och inte riktigt firarbart längre.

Jag förbereder mig för att resa ut i världen närmare bestämt till Spanien. Pass har vi fixat för länge sen, biljetter och allt sånt har den gode svågern löst, jag har messat f-kassan om nåt kort man ska ha och kollat hemförsäkringen. Husvakter är ordnade så tjockteven inte blir stulen, pelargonerna blir vattnade och sköldpaddan får mat. Pengar har jag också fixat dock på ett något smärtsamt vis. Jag har sålt lite andelar av mina magra besparingar men blev lite glad av bankmannen som utbrast: Jäklar du, dom har gått bra dom där fonderna, men mindre glad när han glatt berättade vad jag skulle få skatta för detta uttag! Morr jag får väl se till att jobbet drar lite extra skatt i höst. När jag ändå var igång så började jag spara lite mer också med start nästa månad, kände att det nog var klokt och det är ju sällan jag gör nåt klokt så varför inte.

När allt detta var gjort så packade jag lite för i morgon ska vi på en mindre tripp Frk T och jag. Vi ska besöka  kusin Christer och hans familj utanför Göteborg. Ett Lisebergsbesök ska det bli minsann, timingen med Gotia-cup är ju inte så lysande förstås men det finns säkert många snyggingar att spana på för Frk T men det är bäst man inte säger ett ljud om för då är man dödens lammunge. Sällskap i bilen får vi också av B och Frk O som ska vidare till Gisslaved. Gäller bara att lyckas med konsten att skapa sömn och gå upp i ottan också.

Jag har också tagit mig i kragen och planerat in lite repetitioner inför revyföreställningarna i augusti och jag hoppas det räcker. Vi får väl se hur ringrostiga vi är. Kom precis på att tillstånden ska sökas också, rackarns men det ska jag nog hinna.

Frågan är när jag ska läsa hela den tjocka läroplanen????????? Nu kanske så jag somnar gott ;)) Fast det är klart, två ämnen har jag lusläst redan.... Det är mycket man ska hinna så här i slutet av sommaren. Fan nu skrev jag så igen, förlåt! Puss och godnatt ;)

2 kommentarer:

  1. Snälla du, du har mycket sommar kvar än. Så ska ni ju ut och resa också. Vart i Spanien ska ni? Du har säkert skrivit det någonstans, men nu är jag lat och frågar i stället... Vi åker till Azorerna nästa vecka. Ska bli härligt!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, njuter just nu av besök hos kusin som bor mellan Göteborg och Marstrand, inga fel alls. Torreveija ska vi till, ska landa i Alicante om jag fattat rätt. Svågern har liksom fixat det mesta. Såg det, ni kommer säkert få det kanon och tänk på alla i Sverige som äntligen får kanonväder när vi åker bort, då kommer säkert värmeböljan ;))

    SvaraRadera