lördag 23 juli 2011

Märklig dag!

Har som märkts tillbringat några dagar i västra delen av Sverige hos min kusin Christer och hans familj. Bättre omhändertagna än vad Frk T och jag blivit kan man inte bli. Vi har fått god mat, blivit skjutsade till allt möjligt trevligt. I onsdags var vädret vackert så vi åkte till Marstrand där ungarna till och med badade dock utan ordentliga badkläder och handdukar vilket gjorde det hela något primitivt och tvingade oss vuxna att avstå. Marstrand är som vanligt vackert och trevligt. Det finns massor att köpa om man har en fet plånbok så inget köptes ;).

I går var vi på Liseberg längre tid än jag någonsin varit på ett nöjesfält. Vi kom dit straxt före 11.30 och åkte inte hem förrän 21.30, jo då det är sant. Vi började morra på varandra vid halvfemtiden och insåg att vi var tvungna att äta men sen så. Ungarna de "nyförälskade" sysslingarna som förut aldrig träffats åkte alla karuseller de vågade och fick, vissa flera gånger, Rabalder fick rekordet på sju gånger om jag räknade rätt. Och då ska ni veta att det var köer, det var ju Gothia-Cup i stan. Frk T satte sig också gladeligen med M i den vidriga karusellen Uppskjutet och det gick över gränsen kan man säga för den ville hon inte testa mer än en gång. M gav sig dock på den nya vidrigheten Atmosfär. Herreminje så vidrigt, åka 100 meter upp i luften och släppad av jättemagneten och störta ner på tre sekunder. Nope inget jag önskar mig. Jag har hoppat fallskärm en gång i livet och är efter det botad från all äventyrslusta. Jag höll mig denna gång till Sagotåget, Spegelhuset och en blöt historia som kallas Colorado vilket är en sorts forsränning med fontäner som blöter ner en fullständigt. Bittans regncap kom till användning. Min kära kusin bangade från allting. För oss två blev nog dagen längre än för de karusellälskande övriga tre. Nåja barnen och M hade störtkul och det var huvudsaken.

I dag har vi sovit jättelänge och sen varit på Sjöfartsmuseet och se shoppat lite (det regnade lite grand), sen hälsade vi på G och I en sväng och kom hem till katastrofinformationen. Fy någon eller några galningar har bombat Oslo och dessutom gett sig ut på Utöya och skjutit en massa ungdomar. Hela kvällen har gått åt till att se på norska tv-nyheter och förfasa sig över världens ondska. De har gripit en norsk snubbe efter skjutandet på Utöya och verkar tro att han ligger bakom allt. Det inne i Oslo verkar i mina öron konstigt om en ensam snubbe åstadkommit. Fy fan för terrorism och elände.

Nu ska det sovas för i morgon måste vi åka hem, en dag för sent men vad gör det. Vi har haft det så bra att vi  kunnat stanna hur länge som helst men se det har vi inte tid till. Sov gott och varma kramar till alla norrmän och andra som är drabbade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar