lördag 9 juli 2011

Vad göra när man är rastlös!

I dag fyller bästa ungen 11 år det firar hon med att se Sverige från Östersjöns sida och jag är inte så lite avundsjuk när jag ser bilder på fejjan. Det ser jättehärligt ut. Grattis underbara unge!


Vädret har här varit helt ok och jag hade kunnat och borde att svidat om till bikini och klippt gräset men se det gjorde jag inte. Istället tog jag B med mig på kyrkogårdsturné och lite inköp. Vi tog hennes ac-fungerande bil fast jag fick köra. Misstänker att B börjar bli lite trött på att hon kör in i saker hela tiden och jag höll bara nästan på att köra in i en gubbe som backade samtidigt. Nåja det var nog ett par meter ifrån men i alla fall.

Mormor och morfars grav fick äntligen blommor och nu hoppas jag att det vi betalar kyrkogårdsförvaltningen för, innefattar vattning alternativt att det regnar någon natt då och då. Mamma är begravd i Minneslunden vilket hon valde själv och jag kan gissa varför. Tänk så klok hon var.

Åkte sen hem och åt lite rester och begav mig till Kräcklinge där farmors grav minsann inte hade en enda blomma vid sig för 3 veckor sen trots "grön" skylt till skillnad från den grå vid kyrkogården i Örebro. Vid grön skylt ska det finnas blommor nämligen. Hm nu fanns det blommor vid farmors, jag måste ha infunnit mig där just den mellandagen då där inte satt några. Nu var det proppfullt så jag fick ta med mig inköpen hem igen. Märkligt att jag skulle pricka in den blomfria dagen med tanke på att jag inte varit där de senaste 15 åren eller vad det kan vara, fick leta ett tag innan jag hittade rätt grav också. Nåja jag har ett minne av att farmor gillade Löjtnanshjärtan och sådana satt på plats nu så allt är väl gott och väl med det.

Mina änglahundar har också en grav på djurkyrkogården och det är faktiskt den jag besöker oftast....hm det är inte ofta dock. Där satte jag förra året perenna växter som nu liksom tagit över. Jag känner att det nog inte var världens smartaste idé direkt men ingen kan klaga på att där inte finns något i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar