lördag 2 juli 2011

Partaj på högsta Kraxnivå

och lite teater vad annars. Måste bara starta med att berätta att Frk T och jag denna kväll sett Kyrkbacksungens hemlighet i Lerbäck och den var kanonbra. Frk T har sällan varit så nöjd med en pjäs, jag satt och tänkte att det kanske var för berättande och lite komplicerat när ögonen lyste på henne och hon sa att; jag har listat ut hur det är redan nu! Kul med en barnpjäs som man inte vet hur den slutar även om man som sagt kan gissa. Lerbäck brukar ju oftast köra Astrid Lindgren och även om det varje år blir kanon så vet man hur det slutar. Denna har de skrivit själva. skynda er att se den för de spelar bara i 14 dagar. Extra kul var det att se premiären, inga missar där inte, och barnen var fantastiska och fick bra utrymme.

Nu till partyt! Vi hade ett förnämligt kraxpartaj i går kväll som blev sååå bra och sååå trevligt. Krille begav sig plötsligt och lite oplanerat till vårt östra grannland och lämnade mig i sticket med partyförberedelserna och som vanligt är det tur man har Bittan och Bettan som bistod med partytält och grillar. Kraxarna drällde in vid sextiden och jag fick männen att känna att bara de kunde det där med grillning så jag kunde ägna mig åt potatis med hjälp av Inger som vevade på skalaren. (Kan säga att jag kunde gjort en tredjedel så mycket potatis men nu har jag sån att steka hela veckan).  Bittan hade med sig fritösen så det kan bero på det att det är så mycket potatis kvar friterad pommes är gott. Folk hade med sig allt möjligt så matbrist var det inte. Frk T hade Frk A här och när hennes pappa kom och skulle hämta henne var partajet i full gång och jag gissar att han mest hade lust att slå sig ner men han väntade snällt till barnet käkat klart och tog henne med sig hem. Vi hade kvällen till ära två fantastiska gitarrister med gitarrerna i knät kvällen igenom så fort de ätit färdigt. Det var bara ett serva med drinkar och öl så spelade de snällt. Bettan och jag hade gjort sånghäften, där hör och häpna, jag stod för det seriösa...ni vet det med riktiga sånger. Vi körde igenom båda och så där en tusen låtar till, Per fick oss däremellan att skratta åt sina galan historier på antingen värmländska eller östgötska, han är obetalbar den mannen. Vi hade så himla kul att tiden bara flög i väg och ingen gick liksom hem...nice. Inte visste jag att Bibbi och Kristina var våra värsta partypinglor som stannade till the bitter end heller. Brian hade kurat ihop sig under en filt de sista tre timmarna eller nåt ;)) ingen hit att köra såna här kvällar...no no.

Att Eva och Thomas skulle hoja hem lite sent och att Per skulle vara sist hade jag annars räknat ut. Kvällen till ära skaffade jag mig också en ny garderobsman.... en gitarrist behöll jag...;). Det var några som genast då de kom helt enkelt var tvungna att kolla in den berömda garderoben bland annat han som hade bokat den. Kommentarer av sorten; wow den är ju jättestor eller oj det är ju ett helt gästrum, var vanliga. Men herre gud hade ni trott att jag tvingat in Roger i ett minimalt klädskåp i fem års tid eller? Stående? Vad tror ni jag är för människa egentligen? Nej då garderoben är större än mitt eget sovrum och rymmer förutom alla mina kläder en mindre dubbelsäng på 140 cm. Så är det någon som vill ha med sig sällskap i garderoben (vilket jag vill minnas att den gode Roger hade sist han bebodde den) så är jag inte den som är knusslig eller missunnsam med sånt. Komfort ska det vara i garderober minsann.

För övrigt måste man sova förbannat bra i denna garderob eftersom de som kvartar där aldrig vaknar. Nog för att vi la oss sent, men vad fan tolv! Halv elva orkade jag inte sova längre även om huvudet kändes som att det skulle sprängas, man kan säga att jag fick vad jag förtjänade. Att ta sista drinken, även om det var en ljuvlig  törstsläckande camparifanta, klockan två var inte så smart. Nåja när denne nye garderobsman väl vaknade gick han inte av för hackor för han diskade minsann hela skiten. Bittan kom och bistod med torkning efter en stund. Bärhjälp med bord och stolar fick jag också och partytältet åkte ner i ett huj. Vad tror ni han gjorde sen? Jo han klev minsann in i garderoben och la sig igen ;)). Inse hur bra den måste vara! Nåja vad gör man bakis och icke körbar? jo sova är väl lämpligt.

Trädgården är nu återställd, pelargonerna utplacerade och vi kan ladda för nya fester. Thomas och Eva, jag kastar bollen till er och ser fram emot ett Kraxpoolparty och ja för fan, jag lovar att bada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar