måndag 4 juli 2011

Åke Tråk och jag

har sällskap i dag. Urk en sån trist dag det varit hittills. Snart ska jag förbättra dagen med att bege mig till Rynninge hage och kolla in pjäsen Kulörta lyktor med St. Mellösa teatersällskap. Jag har missat deras grejor varje år men nu ska jag råda bot på det.

Annars har dagen varit dödligt trist, så trist att jag faktiskt bestämde mig för att åka till jobbet och jobba några timmar. Skrivbordet är nu städat och tre nya pärmar har fått papper i sig. Jag hann prata en stund med en kollega också. En del stackare jobbar ju fortfarande eftersom skolan har sommarfritidsverksamheten detta år. Jag kan inte påstå att någon vidare arbetslust infann sig trots det gråtrista vädret. Ett besök på biblan blev det också och ett på K-Rauta för att köpa filter till vattenpumpen. Ja roligare än så har det inte varit. I morgon får det verkligen bli bättre väder och hända nåt kuligare för det här står jag inte ut med. Ett kiropraktorbesök har jag morgondagen till ära, tur jag upptäckte det, det blir så grymt onödigt dyrt att missa sånt.

Återkommer förhoppningsvis med positiva tongångar om teatern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar