fredag 8 juli 2011

Shopping

Ofrivillig eh typ.... nåja jag börjar med dagen som helhet.
Tog på förmiddagen tag i mitt bokskrivande och höll mig på den roliga delen av det hela så det flöt lätt som en plätt. Ibland när jag börjar så stirrar jag med fasa på det språkliga och skriver om och skriver om och skriver om men det är väl så man gör kan jag tro. Jag tänker ut så bra formuleringar men de försvinner liksom bara iväg och när jag ska pränta ner dem så är de spårlöst borta och jag får hitta på nya. Nåja det blir som det blir med den saken, ska det bli en riktig bok så lär jag få fila på en massa saker för att det ska bli kul att läsa för vem som helst. Men historien är bra och kommer funka.

Sedan satte rastlösheten in med full kraft och jag undrade vad i hela friden jag skulle ta mig för. Kom på att mina revy- tillika polisvänner nästgårds flera gånger föreslagit en fika så jag såg till att bli bjuden på en sån. Ett par timmar slogs ihjäl på både lättsamma och grymt djupa ämnen och jag gillar er verkligen, båda två. Gott att ha fått såna vänner. Kloka som få!

Ösregnet kom medan vi fikade och det vräkte ner. Frk T ringde och påstod att de hade kanonväder och jag hoppas det höll i sig. Hon är i mysiga Söderköping och i morgon har hon sin riktiga födelsedag. Lite skumt att inte ha henne hemma då :( men det får gå.

Väl hemma blev jag lite rastlös igen och bestämde mig för att shoppa till nästa unge som fyller i släkten. Hm det gick sådär, jo en liten födelsedagspresent blev det och en massa annat.... Kapp Ahl hade; köp tre reakläder och få det billigaste gratis vilket gjorde att jag slog till på en klänning (i blekrosa så jag måste sola som en tok men den var snäll mot figuren), en kjol och en skjorta (som blev gratis). Lyckades också hitta den dyra skoaffären som ska läggas ner och därför säljer ut de apdyra skorna med 70% rabatt. Ja men ni kan ju gissa skofettishist som jag är. Hittade väl ett par bruna fina dojor med lite klack (som man också kan ha på krogen) som var sååååå sköna för 800!!!! Ja men det blev ju bara 240 kronor, fatta vilket kap! Jag vet att jag inte har råd men det valde jag att glömma. Jag älskar rea man får massor för just ingenting. Sen hintar Bittan om att hon vill åka till Ullared och jag inser att fan jag måste vinna på Triss i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar