torsdag 30 juni 2011

TUR!!!

Är något jag aldrig har, inte i kärlek och definitivt inte i spel varpå jag sällan slösar pengar på sådant. En trisslott kan det bli någon gång men inte ofta. Hade faktiskt en låg med hela 50 kronor i vinst på vilket i min värld får räknas som en storvinst. Har ju köpt oräkneligt antal Bingolotter under min karriär som boss över denna eminenta verksamhet i länet på den tiden det växte och var stort. Inte vann jag så mycket då heller som mest tusen spänn på Guldfynd och jag var på den tiden måttligt intresserad av juveler och hade föredragit ICA eller Statoil minns jag.

Döm därför om min förvåning över dagens stora händelse! Jag hade förberett mig förstås, jag hade klickat på GILLA på Lensways fb-sida och lämnat min mejladress. På morgonen kom ett mejl där jag skulle klicka på deras länk klockan 12.00. Hehe och eftersom vädret var strålande och andra människor går upp i tid för att bege sig till stranden var det väl inte så många fler än jag som klickade nästan exakt klockan 12.00. Yes! När jag kom hem från stranden SÅ HADE JAG FAN I MIG VUNNIT ETT PAR GLASÖGON!!!! Otroligt men sant. Jag lät bli och ta ett par "depressiva" för då hade jag tvingats punga ut med 1000 spänn för det och inte kunnat välja de jag helst ville ha. Men jag slog till på att betala för att de ska bli bruna i solen för det var jag för snål för när jag köpte 7000-kronorsvarianterna jag bär dagligen. Nu får jag ett par "gå ut" och "kör bil" varianter. Nice!

När jag då hade klickat på länken tog jag med mig Frk T och Frk A till Tisaren för sol och bad. Jag har fått så mycket sol att jag faktiskt till och med är lite röd mellan tuttarna och vid BH-banden, jag som är så noga med solskyddsfaktor.... Nåja det blåste rätt friskt så man kände inte att det brände. Men det blev fint, det känns bra att bli lite brun och jag måste ju grunda inför Spanien för annars kommer soleksemet tvinga mig att gå i heltäckande kläder nere vid Medelhavet.

Tog en tur till Marieberg sådär 20 minuter innan allt stängde och köpte några presenter åt Frk T. Vi ska fira hennes födelsedag i morgon eftersom hon när den infaller kommer vara på segelsemester med sin far. Hon längtar så hon nästan blir tokig, tänka att på det området blir hon aldrig stor. Annars börjar hon växa till sig och kan numera till och med gilla manliga artister och tycka de är så söta. Det kom plötsligt!

För övrigt önskar jag så att detta ljuvliga väder kan hålla i sig över fredagen när vi ska ha fest på backen. Det är så nice att sitta på verandan med tända ljus, äta grillat och dricka vin med vänner om vädret är så här. Om jag vågade skulle jag sova där ute men jag fegar nog lite där. Litar inte helt på tidningsbudet och hans orientaliska poppande i natten...asg... han är säkert trevlig och typ 22. Njut av natten!

P.S jag tog två nya trisslotter för vinsten men se där var turen slut, någon måtta får det vara. D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar