måndag 27 juni 2011

En solig dag....

äntligen kan man säga. Vaknade dock sent, kvart över elva men det var ursäktat eftersom Frk T och jag kom hem från akuten kvart i tre på natten. Det magonda är i alla fall inte nåt som går att operera och så var det inte mer med det utan bara att styra Mazdan hemåt i den gryende morgonen, vi kom väl hem ungefär samtidigt med tidningsbudet.

Vid frukosten fick jag sällskap av en jättelik korp som flyttat in i vår jättegran. Han (jag vet inte varför jag tror det är en han) är ruskigt högröstad och vrålar hela tiden. Om han är förbannad eller kåt förtäljer inte historien men ibland tar han en flygtur och då är han rätt läcker måste jag tillstå. Han får dock gärna dämpa sig en aning. Men fåglar av alla kråkslag är visst ur humör just nu, kan vara nåt i tiden? Kamrat I tittar på skrämselanordningar för skator och i går träffade jag på kajor som inte var helt vänskapliga. Nåja korpen får gärna göra oss sällskap om han inte håller på hela tiden, får väl hoppas han hittar en fru eller blir sams med den han har.

Framåt eftermiddagen hämtade vi upp Frk T:s kompis Frk A och tog en tur till gode vännen C som har en stor pool i trädgården. Ungarna badade i det blott 20-gradiga vattnet medan C och jag jäste i var sin solstol, underbart! Vi hade också diskussioner om Frk T:s kosthållning (med tanke på magproblemen) och hon blev så inspirerad av C att hon planerat matsedel för hela veckan samt släpade med sig Frk A på en springrunda som gav den stackaren både skoskav och mardrömmar, gissar jag. Jag fick i alla fall åka ut och leta rätt på dem och ta dem i bilen sista biten hem. Vi får väl se hur länge motionslusten håller i sig, jag kanske ska hänga på. Nu vet jag inte vad damerna sysslar med men det låter som de möblerar om på övervåningen??? Har ingen lust att se efter. Har precis betalat räkningar och det är ju alltid upplyftande, not. Nåja semesterersättningen gjorde det inte fullt lika bedrövligt som annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar