söndag 26 juni 2011

En Midsommarnattsdröm

I love Shakespeare jag vill bara säga det. Språket är underbart även på svenska och även i moderniserad form bara man behåller grundrytmen. Har denna kväll sett min favorit alla kategorier och jag har en önskan om att någon gång i livet få spela Puck men ska det hända så får jag väl producera pjäsen själv...men varför inte, den tål att ses. Lyset i Karlskoga får till en jättebra version, 50-tal blandat med både nutid och lite 80-tal, alltså den pagen ;)) what a toyboy!

Peter Krantz och Eva Dällerud är jätteroliga och Figge Norling, (hemvändande Lysetskådis) ni vet han som borde vunnit Let´s Dance är naturligtvis bra som Lars-Anders och jag gillade killen som spelade Danne-Go, Simon Olsson heter visst han. Sylwia Rakowska är alltid hur bra som helst och Malin Müller hade ett sätt att få fram Shakespeares språk som var magnifikt. Jag gillade verkligen detta, massor av barn och ungdomar var också med och gjorde bra ifrån sig. Spelplatsen var kanonfin och jag var så glad att vi träffade Anette och Per som hade haft vett att ta med myggmedel. Några regndroppar kom men bara lite och regnstället hjälpte även till att skydda mot myggor och lite kyla på slutet. I morgon väntar Fröken Julie, det blir en sommar full av teater. Jag går på så mycket pengarna räcker till eller snarare samvetet för pengarna räcker ju aldrig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar