måndag 13 juni 2011

Skolavslutning!

Så var det dags igen, ett helt år har gått sen sist och nu ska de flyga vidare mot nya mål mina elever. Frk T hade också avslutning samma tid men som tur är har hon en underbar pappa och en underbar extramamma som tog hand om den saken. Hennes pappa är värd extra många kramar eftersom han räddade mig i dag trots att han själv var superstressad. Du är världsbäst Robin för du räddade Malmens lärares hela framträdande och jag ska vara dig evigt tacksam!!! Jag glömde givetvis skivan med den inspelade musiken hemma...inte smart... och jag har en enorm tur att Frk T som sagt har en snäll och hjälpsam far.
 Bästa mesta femman!


Min klass har alltid varit kanonduktiga på att sjunga och i år uppträdde de i flera olika konstellationer alla lika bra. Mest rörande var i alla fall talet de skrivit till oss och sången de hittat ny text till. Kollegan A och jag grät i kapp, jag lyckades i alla fall samla mig för att säga ett tack och önska dem all lycka framöver. Annars gjorde Roger H och jag ett bejublat framträdande som Liam och Virre vilket innebar att vi rappade om Kumla. Då vi gör dessa figurer spökar vi ut oss till nån sorts övervintrade hiphoppare som alltså rappar om Kumla och kantareller. Jag kan lova att min klass jublade, eller snarare skrek av skratt. Nog för att de vet att fröken kan spöka ut sig och vara helt galen men det här tog nog priset. Kan tillägga för er som sett detta i revysammanhang att vi tog bort sista versen (den med sexet i) för den passade inte riktigt för målgruppen.

Innan denna avslutning som föresten hölls vid Kumla Sjöpark så spelade vi traditionsenligt brännboll på skolan. Lärarna mot femmorna. Vi vann! Förmodligen för att vi fick barnen ur fattning totalt med vår mundering. Vi ansåg att brännboll spelas bäst i nattlinnen av nylonaktigt slag eller i t ex Gert Fylkingmundering a la Robert (iförd Hannas rosa kläder från åttan eller vad det var) eller Papphammarkostym a la rektor Hasse. Bilder kan komma när jag fått ur dem ur telefonen men ni får vänta lite. Ska se om jag kan få den från fejjan och hit men jag är inte säker på hur man gör...så man vet aldrig. Träningsvärken lär infinna sig i morgon i alla fall. Brännboll är väl det mest idiotiska man kan göra med en otränad kropp. Rivstarter och tvärbromsningar är inte bra för vare sig knän eller fotleder eller lårmuskler för all del.

Kvällen avslutades med grillning hos kamrat I i giraffhusen. Tack snälla du för att du tog hand om oss och för att jag slapp göra ett endaste dugg. Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar