onsdag 1 juni 2011

Sparsamhet

Inte är jag bra på det inte, men idag tog Bittan och jag en tur till Hallsberg. Bittan lägger gärna sina surt förvärvade slantar på allt möjligt som vi kan ha i revyn, glittriga skärp var grejen in dag. Sist vi var där, på Bra & Begagnat alltså handlade vi till Visor & Klavertramp och hittade ruskigt bra saker. Jag noterade då att det faktiskt fanns en hel del snygga kläder också och tro det eller ej men i dag hittade jag en jättefin linneklänning för 50 kr. Jag tror inte den är använd alls, förmodligen ett felköp. En linnetunika eller kavaj kan man kanske kalla den slank också med, för 40 kr, kanske från samma människa som insåg; att linne skulle hon aldrig ta på sig. Vintage tror jag detta kallas med ett tjusigt ord, nu ska man nog handla på lite flashigare vintageställen där det inte är fullt så billigt men vad tusan... snyggt var det och nästan gratis. Det var det inte på Maxi nyss, usch för matinköp.

Sen undrar jag om min lott i livet är att undra. Varför då kan man fråga sig? Jag gillar mycket mera att veta. Japp så är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar