tisdag 31 maj 2011

Över 16000

Det är lite ofattbart att så många klickat in här, eller så många är väl förmätet att tro, en och annan har nog ibland klickat in flera gånger per dag. Nyfikenhet, vilja att bli road, ilska kombinerad med nyfikenhet, omtanke - ja skälen till besöken kan nog variera men det är lite häftigt hur som helst.

Vissa gillar det jag skriver och andra hur jag skriver. Själv skulle jag säga att det ibland blir riktigt bra men ofta bara dravel men jag är glad att ni läser. Det är alltid roligare att skriva för läsare än för mig själv. Det gäller även "boken" 8 wordsidor är fyllda och jag har inte ens kommit ur cybervärlden och in i verkligheten och det är nog tur om det ska fylla en bok. I dag hamnade jag i tillbakablickar i mitt liv. Man måste ibland blicka bakåt för att kunna förstå sig själv, förstå varför man agerar som man gör, eller snarare varför jag gör det. Ordet man är ett ofog. Läsare ja, det är nog inte helt sannolikt att denna bok får så många läsare men jag skickar lite avsnitt för genomläsning då och då. Det kan vara nyttigt det också.

Jag satt förut ute i skinnsoffan i den överhettade världen som denna dag existerat. Luften har dallrat av värme och de flesta har nog väntat på åskan. Den kom inte hit alls, lite regn bara och sedan något svalare luft. När jag kom hem förut kändes huset enormt svalt och skönt när man kom från hettan utomhus, nu känns det varmt som en bakugn.

Nu ser jag fram emot 6 dagar utan skola (fast jag ska in en sväng i morgon för ett par utvecklingssamtal), inte för att jag vet vad jag ska göra med ledigheten men vilan gör gott. Jag antar jag får motionera som en tok, då går tiden. Och skriva och läsa då går också tiden. Frk T vill förstås göra tusen saker helst sådana som kostar massor av pengar. Det går inte, Spanienresanbetalningen tog knäcken på den här månaden kan man säga. Får bli sparsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar