torsdag 26 maj 2011

Boken

Det börjar ta sig nu när jag insett att jag inte ska skriva allt i kronologisk ordning. Det begriper jag så klart men jag har liksom börjat från början och man tappar ju lätt det som ligger nära i tid. I efterhand kan man redigera och möblera om som man vill. Tack och lov för datorernas förlovade värld. Nu i kväll har jag skrivit om nutiden. Jösses jag undrar om jag verkligen skulle våga trycka detta om det faktiskt skulle bli verklighet. Inser att jag i så fall får stoppa in en massa saker som faktiskt inte har hänt för att göra det hela lite mindre utlämnande ;))

Det är lättare att skriva i presens när man är i presens om ni förstår vad jag menar. Att skriva i presens om saker som hände för länge sedan är skitsvårt men nödvändigt om det ska vara kul att läsa. Meningen är ju att det ska bli kul också. En fars kanske, Stefan och Krister kan ju behöva något lite nytt i repertoaren *s* jag kanske kan sälja till dom?

Annars har dagen bestått av jobb såklart. Vi försöker hjälpas åt att tänka nytt till hösten och har faktiskt kommit en bit på väg idag. Bra jobbat av oss tycker jag. Kreativt och inte det minsta negativt. Tänker ändå på bästa A som inte alls mår väl. Skickar stora kramar och lovar att det går fler tåg.

Nu gäller sömn, gonatt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar