lördag 14 maj 2011

Till sist

Gissar att jag måste presentera mig själv men jag börjar med Roger Hallblom vår tåliga stjärna som spelat revy i evigheter. I hur många år han spelat med Kumla Revysällskap törs jag inte gissa men länge är det. Hos oss har han varit med sedan starten och sällan har jag hittat lyckligare person än Roger över att äntligen få spela revy igen. Han verkligen älskar att stå på scenen, gärna i damkläder (han kör både Babsan och Anna Anka om vi ber honom liksom sin egna Kumlaflicka). Denna gång har vi sett bl.a. Roger som rapparen Liam, den ilskne till pilske Bengtsson i Bostadsrättsföreningen Mistluren, raggare, vattenstadens sakkunnige och inte minst den gode presentatören i Barnens Dagståget. Roger skriver också sketcher och sjunger bra. I år sjöng han tillsammans med Per den fantastiska låten Pessimistkonsulten skriven av komikern Ronny Eriksson, oförglömligt. Om man drömmer om Paris hamnar man på något vis lik förbannat i Hudiksvall, den kan vi gnola på i dagar när vi hört den.

Ingela Johansson kan vi tacka för hela revyn Visor & Klavertramp för det var hennes idé att bygga på just visor. Idén kom från Cornelis Visor och Oförskämdheter som gjordes som en turné för evigheter sedan men som aktualiserades i filmen om Cornelis. Hon har dessutom skrivit ett par nummer denna gång och hennes humor är modern och skitbra. Ingela började sin bana i Kraxkompaniet med PR, hon hjälpte till med marknadsföring och gjorde annonser. Fortfarande har hon ett finger med i det spelet även om hon numera befinner sig på scenen. I denna revy ser vi Ingela som skäggig dam, fjompig anställd på Media Markt, cirkelledare, raggare, sjuk person hos försäkringskassan och inte minst sjunger hon med mig Christina Kjellssons låt Vart kommer alla vackra människor ifrån?

Jag heter Susanne Karlsson och producerar det hela. Det betyder helt enkelt att jag ser till att det blir av. Att alla  får information, reptider, roller och tusen andra saker. Att gästerna också får nåt starkare i glasen har också fallit på min lott. En dag i veckan jobbar jag på Studiefrämjandet och det är tur det för annars skulle jag nog inte få till det utan hjärtinfarkt. Fast skälet till att jag håller på med detta är att jag älskar att stå på scenen och möta publiken. Jag sjunger gärna och spelar gärna olika sorters roller. Denna gång gör jag Villiga Vera från Hyllmuttan äsch Mullhyttan, rapparen Virre, försäkringskassehandläggare, jag kryper i säng med Stefan eller Dan-Åke (beroende på vem som vill och kan;) som pensionär i Bovieran, sjunger ett par låtar och så gör min favorit Polska Olga i Mistluren. Jag skriver en del, både sketcher och sångtexter och denna gång är jag sjukt stolt över de sketcher som jag skrivit ihop med Sonny. Jag har aldrig fått till det så bra förut, det är gott när humorn stämmer och man kan komplettera varandra.

På oss tre har jag lite fantastiska bilder Kristina tagit, någon har nog vart ute förut men här kommer lite av varje.
 Ingela Roger och Susanne
 ...och varför får man ingen med sig hem, hur jag än beter mig är det aldrig nån som ser mig och ingen tycks förstå att just jag är den bästa man kan hoppas på att få! Ingela och Susanne
 Bengtsson (Roger) och Polska Olga (Suss) blir plötsligt sams....
Liam och Virre rappar om Kumla och kantareller! Roger och Suss
Nu tror jag alla är presenterade om jag glömt någon, Gud förbjude så var vänlig och ring mig och skäll lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar