torsdag 12 maj 2011

Måste ju fortsätta så klart!

Ursäkta frånvaron, jag har haft det ganska råddigt privat och som ni vet har jag i detta forum upphört att delge er sådant. Fast jag funderar allvarligt på att ta tillbaka min egen identitet här, men först ska jag slutföra alla presentationer av Kraxare. Turen har kommit till Inger och Charlie Broström liksom Jenny Gunnarsson och Stefan Ekström.

Inger och Charlie har varit med oss sen starten. De är vårt äkta par som numera båda är pensionärer (unga sådana) och därmed drar ett stort ideellt lass. Dessa två ställer ALLTID upp och hjälper till. Det spelar ingen roll vad det gäller tror jag. På scenen har de fått spela äkta par som är mer än lovligt ekivoka på ICA Maxi hur många gånger som helst. Denna föreställning spelar de båda raggare liksom teknikfientliga kunder på Media Markt. Inger är också lysande som ordförande i Bostadsrättsföreningen Mistluren och det är minsann inte lätt att vara en sådan med tanke på dess ledamöters beteende. Charlie spelar kärlekskrank äldre herre som letar sin ungdomskärlek på nätet och hittar henne såklart.

Jenny Gunnarsson har i huvudsak hållit till på scenen även om hon just nu också tar hand om servicegruppen. Det hinner hon nog bara för att hon är barnledig men sedan gissar jag att hon håller sig fast i scenkanten och det gör hon rätt i. Hon är vår egen primadonna Hillevi som denna gång spelar hårdrockare, förtroendeläkare på Försäkringskassan (visst vore det spännande att få veta hur en sådan ser ut i verkligheten?!) och Media Marktanställd bitch med enorm serviceanda. Stefan Ekström sitter ju i huvudsak bakom trummorna men eftersom han är Lekebergsrevyns manliga stjärna så vore det oförlåtligt korkat att inte använda honom även på vår scen. Här spelar han överförfriskad, mer än lovligt korkad festdeltagare som kissar lääääänge, vissa föreställningar ooooootroligt lääääääääääänge. Jösen som sitter i Mistlurens styrelse är en något pilsk herre som gillar Anitas blommor och tar stryk av Olga. Låter det skumt och kul? Ja men då så, ring 019-58 17 18 och boka biljetter till den 26 eller 27 augusti.

 Inger Broström och Stefan Ekström (jo men vi är inte så noga med hur vi parar ihop oss ;)
Jenny Gunnarsson och Charlie Broström får lysande idéer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar