måndag 30 maj 2011

Inte sämre än att man kan ändra sig...

Så kan man kanske sammanfatta dagen i Kumla kommun http://na.se/nyheter/kumla/1.1224105-nya-forutsattningar-for-skolan jag hade på känn att något skulle hända med det stora sparet men detta är nästan ....ja vad ska man säga? Hur länge har hyrorna gått som personalkostnader? Vi kanske rent av kan få lite löneökning nu istället för de där korvörena (nån hundring) som kom i april och som jag i alla fall inte ens noterade. På skolan sitter lappar från lärarförbundet med Efterlysning! 10 000 mer i månaden. Ett inte alls orimligt krav. Jag känner massor av folk med betydligt kortare utbildning än jag, ibland bara på gymnasienivå, som tjänar, ja faktiskt
10 000 mer än jag. Ok jag blev lärare sent i livet och får kanske skylla mig själv men det är irriterande när man ska betala 1500 kr till CSN varje månad på den usla lön som kommer.

För övrigt så har Tyskland av alla länder bestämt sig för att avveckla kärnkraften inom 10 år. 13 timmar diskuterade de saken innan de bestämde sig. Wow, modigt gjort! Låt oss bara hoppas att de satsar på lite andra energikällor än kol och naturgas från öst.

Undrar om dessa händelser ska väcka förhoppningar om att människor faktiskt kan ändra sig? Att människor kan få nya insikter och kan omvärdera sina åsikter. Att våga ändra sig och erkänna att man har fel eller har gjort fel är STORT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar