tisdag 24 maj 2011

Spanien

Bästa svågern A har nu beställt resa åt oss (nu ska jag bara betala...), tack o tack för hjälpen! Datasenil som jag är (ska komma från värsta fb-nörden och bloggaren men jag kan bara vissa saker) och utan användbart kontokort i datavärlden klarar jag inte sånt på egen hand. Senare i sommar (lugn jag tänker inte tala om när, ifall någon mot förmodan skulle vilja bryta sig in här och sno min tjock-tv) ska vi åka, Frk T och jag. Vi ska ses alla systrarna Karlsson (nåja en av oss har gift till sig annat namn men ändå) på Spanska solkusten och äta paella och bli knallbruna. Rackarns vad parenteser det blev i detta inlägg.

Annars kan man väl säga att det varit en bra kväll. Viss ambivalens finns men jag har ett större lugn i kroppen nu. Känner att jag har en läsare till min blivande bok också. Undrar om det räcker för att något förlag ska vilja trycka den?

För övrigt är det "vind i seglen" ute kan man säga. Det känns som att huset ska lyfta bara av de två handdukarna som hänger på tvättlinan här utanför. Märkligt att det ska blåsa så förbaskat. Pelargonerna är måttligt förtjusta men jag får väl hoppas de står ut.

I morgon kan jag faktiskt sova lite längre än vanligt (fast då vaknar jag väl fem förstås) eftersom Frk T är hos sin pappa. I morgon ska hon ha prao hos lillsyrrans fritids. Inte så stor skillnad mot den vanliga vardagen men den skolan är förstås pyttepytteliten jämfört med Frk T:s ordinarie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar