söndag 19 juni 2011

En ganska bra dag

faktiskt. Vaknade okristligt tidigt för att ha lagt mig vid två-tiden. Galet att då stiga upp kvart över sex så jag vägrade och låg vaken till åtta då jag till slut somnade om och sov till över elva, inte helt smart det heller men jag gissar att det behövdes. Visste att dagen var vikt för gräsklippning men jag sköt i det längsta på saken för det är inte min favoritsysselsättning, inte alls. Till slut tog jag på mig något annat än morgonrock och begav mig upp på Kumla för bensininförskaffning. Väl hemma så tog jag mig an grannens gräsklippare och den var inte att leka med. Stor som tusan är den och klumpig men den har ett satans driv. Jösses Amalia när jag tryckte in handtaget för att den skulle driva själv så fick jag nästan springa ikapp, släppte jag gick det urtrögt. Jag lärde mig skapligt efter en stund. Den var inte heller helt förtjust i tjockt gräs, grenar eller gropar i gräsmattan för då envisades den med att stanna. Den gamla klippon gick liksom att köra över all skit med, man kunde ta sig igenom dyngtjocka sjok med kirskål, brännässlor och annat elände utan att den stannade. Nu klippte den inte så värst bra, det blev randigt och jävligt och man fick liksom köra åt alla håll samtidigt som man inandades svart, troligtvis giftig, avgas. Den här har till och med uppsamlare för allt gräs så det ligger inte ens kvar på gräsmattan. Får väl således vara nöjd med det dagsverket även om det resulterade i svett och bromsbett.

Därefter skulle kvällen planeras och efter många om och men om var Frk T skulle vara så blev hon till slut kvar i storstan hos syrran (jag åkte bara lite fram och tillbaka innan det blev bestämt) och jag åkte till f.d kollegan C på tjejfest som också visade sig vara ett ljusparty. Vi luktade alltså på ljus och drack rödvin, sen åt vi paj och drack rödvin och sen åt vi tårta och drack rödv... nejdå kaffe tog vi till den. Är proppmätt!!! Har ändå haft en trevlig kväll och snälla B kom som vanligt och hämtade mig och skjutsade mig hem. Det känns som att B blivit min extramamma (fast hon vill nog hellre vara storasyster om hon får välja) och det känns tryggt och fint faktiskt. Nu gör väl det där kaffet att det blir svårt att somna men jag får väl läsa. I morgon ska det visst regna så då får jag väl ta tag i städningen här, ni ska veta att det behövs. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar