söndag 5 juni 2011

En avbruten lördagskväll

För det är väl lördagskväll? Man blir lätt förvirrad så här långa ledigheter. När jag kollar efter är det visst söndag nu med bara 39 minuter tillgodo. Har denna varma dag först fört djupa diskussioner på verandan, solat i Hästhagsbrottet medan modiga ungar badade i det iskalla vattnet och sedan besökt Örebro och några pubar. Frk T och hennes polare skulle tälta i grannens trädgård men hon ringde när vi stod och väntade på bästa taxiBittan och ville hem till en riktig säng. Staffan (den snälle nästgårdsboende barnvakten) satt lidande och försökte se på tv mitt i unghögen när vi kom hem.

Det var kanske tur vi hade lite lagom tråkigt. Eller, det var väl ok ända till det började blåsa. Örebro är en nice stad när man kan sitta på uteservering i linne och inte frysa ett dugg. Men vips så började det komma kalla vindar och det var plötsligt inte lika mysigt längre. Vi hade i alla fall redan smackat i oss hamburgarna så vi lämnade Bishop för värmen på O´Learys. Men vi insåg att vår åldersgrupp borde ägnat kvällen åt grillning vilket förmodligen de flesta andra gjorde för det är länge sedan jag var ute en fin kväll med så lite folk. Alla har väl redan roat sig klart denna helg kanske? Kvällen fick också en deprimerande underton när bästa M berättade att hon snart flyttar ända till Halmstad. Det är ju jättelångt bort och jag kommer sakna dig som fan :((. Fast jag fattar bättre jobb och bättre tider och inget som håller dig fast. Men ändå.... Bettan och jag planerade i alla fall in en Halmstadssemester i all hast, Tylesand är ju rätt ok på sommaren.

Ska nog knyta mig nu och hoppas på bättre sömn än i går. Efter fin vurpa i trappan i går natt efter grillning hos grannen så vaknade jag fyra med tokont i armen och nacken och sov uselt efter det, även om ingen i detta hus gick upp förränn efter 10. Sov korta stunder men vaknade hela tiden med en massa oro i kroppen och smärta i armen. Nu tänker jag sova som en stock, så det så. Gör det du också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar