tisdag 14 juni 2011

Ny cykel

Önskas av Frk T till födelsedagen som snart stundar. Får damen välja vill hon ha en rasande dyr Cresent eller en Cupcake-cykel (ni vet den med en muffins/cupcake på sadeln). Nu har hon dessvärre en fattig mamma det stackars arma barnet och en ekonomisk och förnuftig pappa så någon cykel i 5-7000 kronors klassen lär det inte bli. Vi har denna eftermiddag ägnat tiden åt att kolla på cyklar i mer human prisklass och hittat tre stycken under 3000 som kan vara tänkbara. Nu ska vi bara ha ihop dom slantarna och det kan vara nog så svårt. Spanienresan kostar ju också och passen som vi ännu inte skaffat. Den här månaden ger mig spader och jag funderar allvarligt på att sälja all min gammal skit på loppis eller så, Forden ska ju säljas också om jag nu får ut den ur djungeln av högt gräs som växt upp runt omkring den så där lagom pittoreskt. Men, det brukar ordna sig på något vis, man trollar lite med knäna och får ihop det bara. Men jag gissar att den lilla damen vill ha något mer i födelsedagspresent också om jag känner henne rätt, några överraskningar kan ju vara trevligt.

För övrigt har dagen på jobbets ägnats år städning. Himlars bananer vad vi har att städa! Snilleblixtar i all ära (det var vårt kanonfina teknikprojekt vilket man nu kan skåda resultatet av på Kumla Bibliotek) men det gav skräp kan man säga. Vi har säkert 6 billass med teknikskräp kvar att köra till tippen. Dom undrade vad tusan vi gjort efter ett lass i dag och tvingade kollegan G att stå och sortera skiten en lång stund. Mycket är sorterat men allt går ju inte att få isär. Ovanpå detta så har vi all den vanliga städningen och flyttningen mellan klassrummen och den är inte att leka med. Jag har således jordens träningsvärk i benen efter brännbollen i går och nu också halvlama armar efter dagens släpande. Känns ju fint det....typ! Ha det hörni ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar