onsdag 8 juni 2011

Blixtar & Dunder

Magiska under lyste med sin frånvaro för det regnade varken guld eller kärlek från himlen. Hade man kunnat ta tillvara elektriciteten i går hade man blivit rik. Frustrationen var fullständig innan det brakade lös. Det kändes som att jag skulle bli galen eller sjuk. Frustrerad är jag mest hela tiden även utan kvav, hysterisk värme men den fick mig i går att må rent fysiskt dåligt. Vatten i kroppen, speciellt händerna gör ont, sen mådde jag illa och trodde det var av hunger så jag fixade mat och åt lagom till åskväder nummer ett men fortsatte må illa. Sedan hämtades Frk T i pausen innan tvåan (åskväder 2 inte fotbollshalvleken) för hon var hos en kompis och bakade inför dagens Skogstorpsdag som jag hoppas klarar sig utan åska. När vi kom hem fick Frk T mat och det var tur jag lagat den innan eftersom nummer två som sagt var på ingång och jävlar i mig vad det åskade. Allt med antenner var redan utdraget men dvd:n kunde vi använda så vi tittade på "Vi hade i alla fall tur med vädret" tills strömmen gick. Då blev det becksvart så när som på blixtarna som för alla del lyste upp mest hela tiden. bara att tända stearinljus och vänta, Frk T var måttligt förtjust kan jag säga. Till slut kom strömmen tillbaka och allt gav sig och hon vågade gå upp och sova i "bastun", det gjorde även jag efter ett tag. Dator och TV fick vara eftersom jag inte visste och fortfarande inte vet om natten bjöd på mer åskväder, jag sov.

Jag hade flera idéer på blogginlägg i går men dem har jag glömt totalt. Kanske dyker de upp igen under dagen. Denna dag ska ägnas åt allt Studiefrämjandejobb jag inte hunnit med. Sedan är det bara tre elevdagar och fyra lärarstudiedagar kvar innan sommarlovet startar. Det ska bli grymt skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar