måndag 6 juni 2011

Snäll och sensuell

Denna blåsiga men soliga dag tog jag goda vännen I och våra ungar som sammanlagt blir tre till antalet och åkte på Medeltidsmarknad i Wadköping. Kamrat I och jag konstaterade direkt att det fanns en del puddingar i dovt färgat linne ;). Såg på Frk Lugn att hon tänkt sig en rövarhövding medan jag såg en i ljust långt hår som nog kunde passa.

Jag fick faktiskt Fkr T att gå runt alla stånd innan hon fick tjata om inköp. Det var snarare jag som blev köpgalen. Två smaskiga kryddor inköptes efter att den medeltida damen låtit mig smaka på alla sorter. Hon ansåg att jag var mycket villig att smaka och modigare än de flesta. Hm undrar hur jag ska tolka det? Frk T fick en klubba med hallonsmak också. Sedan hittade jag ett ställe med oljor, låt mig säga så här; jag gillar oljor helt enkelt, för dom kan man ha till mycket. Kunde bara inte avstå från en som hette "Snäll och Sensuell", den måste helt enkelt vara bra till det mesta. Den medeltida kvinnan hade också en svart terrier bredvid sig, läcker och ovanlig ras kan jag meddela för oinvigda. Efter detta inköp gick Frk T och jag till smyckestället som tog betalt med kort (klar orutin att åka på marknad med bara en hundring i kontanter men kanske lika bra kan jag tycka). Frk T fick ett hängsmycke med en T-runa och jag slog till på ett armband. Vadå, jag älskar armband!

Efter denna resa i tiden återgick vi till nutid och åkte till syrran frm på kvällen för att gratta Lill Amy och svågern Andreas som äntligen har sållat sig till oss andra över 40. Han blev glad för grillen vi skramlat till men ville av någon anledning inte bära den ända hem fram på kvällskvisten. Nåja den kanske var lite tung ;)). Vi käkade hamburgare och munhöggs om allt. Min andra svåger Anders var på sitt mest morbida humör och högg på allt. Syrran trodde jag behövde räddas varpå jag förvånat tillstod att jag hade rätt kul och att jag minsann gjorde mitt bästa för att slå tillbaka. Lite skvaller fick jag också, bland annat om en räkresa för många år sedan - det ingick visst en rullstol - hm undrar verkligen om den åkande har det minsta minne av detta?

Torreveija  heter stället i Spanien som vi ska till för er som frågat och jag inte vetat, nu vet jag. Frk T längtar och ser fram emot tivolibesök och allt möjligt kul. Hoppas det blir bra i alla fall. Blir det trist kan vi alltid diskutera om solen skiner starkare eller svagare eller om det bara finns mindre ozonlager och för lite smog i luften. Haha man får i alla fall ha högre solskyddsfaktor Anders, även om solen troligen skiner svagare än för 100 miljoner år sedan. Mindre smog helt enkelt, tänk bara hur det blev när flygtrafiken stannade, överallt dit inte vulkanaskan nådde fick man ha solskyddsfaktor 50 ;)).

Nu njuter jag av att det faktiskt är ytterligare en dag kvar på helgen. Då ska den svenska flaggan firas om det skriver jag när det blivit mera dag och vi är mer än 18 minuter in på den 6 juni. Ni vet väl att vi firar att Gustav Vasa blev kung då, den 6 juni 1523? Visste ni inte? Nu vet ni ;)).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar