söndag 18 juli 2010

Fördelar med regn och mc-drömmar


Hm man kan ju undra om det finns några fördelar med regn? Inte så många men några stycken kom jag på i dag. Jag vet givetvis att det inte regnat i dag men i går minsann.

1. Man behöver inte ha dåligt samvete för att man är inomhus.

2. Vattentunnan blir full så man slipper fylla på vattenkannorna inomhus.

3. Kantarellerna växer och tittar fram. Inte för att jag kan äta så många, jag får grymt ont i magen men dom är rasande kul att plocka. Hittade en stor hög i dag, inte på mitt vanliga ställe utan på det där jag bara brukar hitta någon enstaka. Det vanliga stället där jag plockat sommarens ranson i tio års tid var helt tomt. Inte avplockat utan tomt, där är nog för torrt antar jag.
Denna dag har förutom avloppsproblem handlat om lite slöstädning. Diskat, har jag gjort och städat av i köket. En promenad på dryga 5 km blev det för mig och Pizza med kantarellplockning som sagt. Kamraterna M och I som numera kallas hojbrudarna sov ju här i natt och ägnade förmiddagen åt att leta hoj åt M på blocket. Innan jag han blinka hade de hittat en tjusig sak i Kungälv och drog snabbt som blixtar i väg på bågarna. M ringde förut och berättade att hon bestämt sig. NU är det inte bättre än att de startat en övertalningskampanj i att få mig att köpa 650:n som M lånat över sommaren. Den är enligt brudarna den idealiska motorcykeln åt en fegis som jag. Den går i max 120 km/h och är lagom låg och lättkörd och allt de kan komma på. Jag som inte kört en båge sen 1984 (jag har faktiskt körkort om nu någon tvivlar på det AB, står det klart och tydligt) och då gjorde jag det inte så värst bra. Fast fan vet om jag inte är lite frestad. Jag vill också åka på kuliga hojträffar med brudarna.....;) Kom på den lysande idén att hyresvärlden K och jag kan dela på ägandet och ha den varannan helg typ. Det är ju inte gratis att ha en båge även om själva cykeln är överkomlig i pris. Nåja det blir säkert inget men drömma kan man ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar