söndag 18 juli 2010

Avloppskrångel, bläää!

Så har man då campat nästan en vecka. Offentliga toaletter och jag är inte riktigt kompatibla, så jag brukar på resor faktiskt mest av allt sakna min toalett, hur märkligt det nu än kan låta. Dess värre tycker Frk T detsamma, nu när hon vuxit ur det första barnstadiet. Förstoppning är kanske att ta i ,men låt mig nöja mig med att säga att vi längtade hem till toan. Kamrat M hade ju vaktat huset och diverse djur här hemma och allt hade varit frid och fröjd även med toan. Väl hemma insåg jag att Kamrat M köpt fel och inhandlat hushållspapper istället för toavarianten. Det kan ha varit så, (jag säger kan) att barnet, mitt eget eller kamrat R.s inte riktigt tänkte sig för, utan använde lika långa bitar hushållspapper som toapapper eftersom toan en dag efter hemkomsten vägrade spola ner det som man önskade slippa se :(. Det brukar hjälpa med ett par rejäla hinkar i toan så släpper ett ev. stopp. Nu trodde jag slamtömningen slarvat. Hyresvärlden är en snäll människa som ibland öppnar locket till trekammarbrunnen och gojar runt eländet utan att spy för att det ska funka bättre. Han upplyste i går (när han kom hem från traktorpullingtävling i Uppsala och alltså tvingats till denna outhärdliga syssla) tre vindrickande kvinnor att det inte var fullt eller nåt fel i brunnen utan det satt fast nånstans på vägen. Urk! Bara att hälla i fler hinkar alltså. I dag har jag därför hällt i ytterligare 15 hinkar efter gårdagens 10 (jag har inte räknat men det känns som så) med hett vatten. Kamrat R kom hit och hällde i ytterligare en och då släppte det till slut. Han anser nog att det berodde på hans hällteknik, han tog i så det stänkte i halva badrummet. Nåja, jag ska vara honom evigt tacksam över att det släppte. Nu kan man bajsa igen utan att gå in till grannen för detta behov. Gräsmattan fick annars en ansenlig mängd kväve i går kväll och ända in på nattkröken. Kvinnor som dricker vin utan en fungerande toalett är inte nån kanonkombination direkt. Man får väl hoppas att gräsmattan inte blir full av gula fläckar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar