tisdag 19 maj 2009

Trädgård m.m.

Solen kom tillbaka, härligt. Inget rep i dag så gräset blev klippt och rabatterna hjälpligt rensade. Frk T var på hjälphumör och kantklippte snällt gräs med sax.

Annars är det full rulle på jobbet, kollega var J sjuk så vikarien fick ta badandet som givetvis skulle ske just i dag. Jag var i alla fall mycket duktig efter att ungarna kilat hem och skrev klart alla profiler i svenska på treorna. Snart bara omdömena kvar, de är väl ca 150 st men det ska jag nog inte tänka på nu, tror jag.

På torsdag börjar "värsta" rep-helgen i Riseberga. Intensiva rep i fyra dagar, kom gärna och titta. Håll tummarna allihop att det varken regnar, haglar eller blåser småjävlar. Jag vill ha sol och värme.

Ett litet grattis sänds till Frk T:s lillasyster Frk A som fyller 5 år i dag.

2 kommentarer:

  1. Du kan hälsa kollegan att hon skötte sig utmärkt=) Glömde notera men hon gjorde allt tvärt emot den hemska avhandlingen så då är jag nöjd;)

    SvaraRadera
  2. Det ska hälsas. Märkligt med så taskig litteratur, ibland undrar man hur de väljer..

    SvaraRadera