lördag 2 maj 2009

Desperat svartråtta och solbränna


I dag styrde jag kosan mot Karlskoga för Nisserepetition. Frk T fick stanna hemma för hon hade inget att repa idag. Hon och Frk L dressade upp sig i femtiotalsutstyrsel och följde med R på Springmeet vid Örebromässan. Enligt R så väckte ungarna minst lika mycket uppseende som de amerikanska vrålåken, folk tittade tydligen lika mycket på dem som på bilarna.

Nya motorvägen tog mig snabbt på plats och i Musikpalatset fick jag efter en stund öva min svartråtta Esmeralda. Gråråttorna håller på att ta över Glimminge Hus där svartråttorna levt i evigheter tillsammans med Storken Fru Ermerich, kattugglor och annat knytt. Gråråttorna väller fram och alla svartråttor utom jag har farit till den stora Trandansen på Kullaberg. Ni kan ju föreställa er hur desperat jag känner mig! Sen kommer storken och påstår att en liten tummetott ska rädda borgen, helt otroligt! Denna desperation tar på rösten att repa kan jag lova, fick till magstödet på slutet och sparade halsen lite. Men vadå, det är värt lite halsont för att få den rätta hysteriskt desperata tonen. I morgon ska vi till Karlskoga igen och Frk T ska bland annat få träna på att spela död mås!

Väl hemma på eftermiddagen lekte ungarna utan att störa (nåja de gick lös på alla hårprodukter i badrummet och lekte frisör men de var knäpptysta) vilket gjorde att jag kunde lägga mig i en stol på verandan och sola nyllet och benen, underbart! Sommaren är här på riktigt för det sa de på radion. Det har varit över 10 grader i snitt under april, vilket tydligen är unikt. Som surmulen närking är det lätt att vara rädd att det då ska bli en riktig skitsommar, men jag vägrar!! Tänka så alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar