måndag 18 maj 2009

Semesterplaner

Har just haft en diskussion (eller vad man ska kalla saken) med Frk T om semesterplaner. Frk T ska till varje pris besöka ett annat land, punkt slut! Hon är grymt avundsjuk på Lilla och Stora h/H.s Greklandsresa, det är hela grejen. Att hennes mamma betalt elräkningar för alla pengar har hon föga förståelse för. Tårarna flödar så fort jag försöker komma med förslag, hon fastslår direkt att det ska vara något urtrist innan jag hinner säga flaska. Så samtalet tog en stund. Ena stunden gäller Finland fast hon inget alls vet om detta land mer än att de har Mumintroll, andra stunden gäller Danmark men inte nåt trist Legoland men en lååång bro lockar av någon anledning. Suck, vi får väl se vad slantarna räcker till just nu känns Pålsboda som mest troligt.

Dagen har annars mest känts regnig. Vi besökte Örebo Moské och fick repetera det jag redan lärt ungarna om Islam. Känns fint att jag just inte missat något om denna religion, arbetet i Brickebacken gav viss lärdom. Ungarna skötte sig fint även om besöket var lite långdraget och segt. Sen stundande matsäck och lek i Stadsparken. Kan ju låta kul men knappast i strilande, ihållande regn! Sådan var min dag men kvällen har varit torrare och varmare (skönt).

3 kommentarer:

  1. Vi skippar Pålsboda och tar Göteborg. Nytt avlopp blir resten av semestern (tid och pengar). Busen vill till Ullared men vi har inte bearbetat den där mannen klart än...men kanske, kanske ger han med sig;)
    Grekland får nog vänta några år till...
    Annars är glassen i Hjortkvarn underbar, kanske det vore något?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tjatiga barn, mina är likadana, men Tuva säger i alla fall "Om vi inte kan åka till Egyptien kan vi väl åka till Norbland".

    SvaraRadera