torsdag 21 maj 2009

Riseberga

Dagens repetition höll på att börja illa men jag tror, hoppas och ber till högra makter att det reder sig. Hade med mig Pizza (jycken alltså) så jag körde lugnt och sakta upp mot amfiteatern. Väl där såg jag en bra parkering, trodde jag, ups en stor sten under grässtråna! Jäv... det tog i utav bara... backade försiktigt undan och hoppas alltså att inget viktigt gått sönder under bilen. Oljan tog i alla fall inte slut under hemvägen.

Annars var dagen trevlig värre. Jag, Frk T och en hel drös andra repade vägg. Jodå ni läser helt rätt, vi spelar vägg i scen 1 och det är en nog så viktig roll, inte minst i Nils förvandling. Vi är en vägg som ser och hör allt som händer, kanske retas vi lite med den elake pojken också. Kom och titta i juni så får ni se själva. Scen 1-3 repades i dag och sattes ihop. Det känns fint att se att början på pjäsen faktiskt hänger ihop så bra. Det är lite svårt att få den känslan när olika scener repeteras huller om buller. G verkar givetvis ha stenkoll och hon känns mycket trygg vår regissör men det var som sagt kul att det börjar bli en helhet.

Frk T lämnades hos sin pappa, Milla och lillasyster för kalasande och ska hämtas före morgondagens rep som startar vid 11. Jag fick med andra ord kvällen för mig själv. Borde städat lite men det har blivit deckarläsning på verandan och en långpromenad med Pizza. Är lite sugen på vin men lådvarianten är slut och jag kan ju inte ge mig till att öppna Cafévinet ensam eller kan jag? Får väl köpa nytt i morgon i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar