tisdag 5 maj 2009

Klanigheternas klantighet

Urk denna vårs klantighet hade sånär kostat mig 4800 kr men stannar vi dryga 700 så jag antar man ska vara nöjd och glad. Mina elräkningar har varit ett ämne tidigare i denna blogg och jag var inte helt nöjd med att betala både till EON och Enkla Elbolaget (fd Hydro). En dag ringde en kvinna från EON och ville att jag skulle byta. Som på beställning alltså och jag fick billigare pris och bytte glatt. Ändå varnade hon mig och sa att jag skulle ringa Enkla och kolla så jag inte hade något bundet avtal.
Tror någon jag gjorde detta? Nej då, inte klantiga jag inte. I går kom så ett surt brev från Enkla där de talade om att jag skulle få straffavgift för att jag bröt vårt avtal. Molande värk av misstänksamhet i magen kom som på beställning, någonstans malde EON-kvinnans ord i bakhuvudet...
Kastade mig på telefon i dag, insåg att jag av någon JÄV.... anledning tecknat ett 5 års avtal med Enkla Elbolaget. Av det har jag INGET minne alls men så står det. 4800 skulle det kosta att bryta detta eländiga avtal som går ut 20111231, helt omöjligt såklart, bara ringa EON och böna och be. Där har jag pratat fyra gånger med en kvinna som försökt hjälpa mig så gott hon kan. Hon påpekade att dom inte ansåg sig gjort något fel och att jag skulle ändrat mig inom 14 dagar och att det nu gått nästan en månad. Jo visst, jag höll med om deras oskyldighet och min klantighet (vilket kanske fick henne vänligt sinnad). Detta avtalsbrott kostar mig alltså drygt 700. Som om jag inte har nog med elräkningrna som de är. JAG VERKLIGEN HATAR ELBOLAG, ELRÄKNINGAR OCH ATT JAG ÖVERHUVUDTAGET BEHÖVER EL!

3 kommentarer:

  1. Vi kanske ska sattsa på lokala vindkraftverk här hemma i byn?

    SvaraRadera
  2. Utmärkt idé vi kanske kan sätta Busen i arbete. Han visade sig vara en hävert på jobb idag när han glatt bar in Erikssonmöbler i skolan.

    SvaraRadera
  3. Ajajaj... Jag känner verkligen med dig. Det är sånt där som gör att jag inte ens vågar fundera på att byta elleverantör.

    SvaraRadera