söndag 17 maj 2009

Jäkla teknik!!!

Jag fattar inte vad det är för fel på mig, alternativt mig i kombination med tekniska prylar. I torsdags fick min mobil eget liv. Helt plötsligt, inne på biblioteket, började den bete sig märkligt. Allt hade på något vis programmerats om, vad jag än tryckte på så kom jag till fotografering. Det gick inte att sms:a, T9 var puts väck och det gick inte att stava orden. Grundmenyn var försvunnen och när jag till slut hittade den bakom något annat så kom jag som sagt till fotografering oavsett vad jag valde. Fullkomligt förvirrande! Det gick dock att ringa och svara på samtal ett par dagar. Det gick givetvis inte att ställa telefonen på väckning på fredagen så jag fick slita fram den gamla (som Frk T spelar spel på). Telefonen stängdes av, batteriet togs ur och eländet startades på nytt, tror någon det förbättrade saken? Nej då, helt plötsligt gick det inte ens att svara i telefon då den ringde! Jag sliter mitt hår. Har fått stoppa in sim-kortet i den gamla och förbereder en inlämning av telefonen.

Kameran jag fick i julklapp slutade en dag att funka och det var något elektiskt fel som jag lär vara oskyldig till. Den är lagad och jag är lycklig för var dag den funkar. Datorn där uppe låste sig härom kvällen och vägrade starta. Den är tillfixad och kanske innehöll något virus som Frk T fixat dit, oklart hur. TV:n hade spel härom kvällen och bara stängde av sig. Det löste sig efter att allt stängts av en stund men i alla fall! Mina bilar brukar få de mest märkliga fel. Det underligaste var dock då två hjul helt plötsligt bara låste sig mitt under färd. Som tur var åkte jag lugnt och stilla på en grusväg när det plötsligt slog svärstopp. Den bilen är skrotad men ibland undrar jag om en förbannelse vilar över mig och tekniska vidunder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar