torsdag 7 maj 2009

Det finns dagar och dagar..

Chefen hade en beige dag min kan närmast benämnas som grådaskig. Det finns dagar och det finns skitdagar, denna är det sistnämnda. Blåst är en väderlek som alltid gör mig förbannad särskilt om jag måste vistas utomhus, vilket jag tack och lov inte måste just nu. (Se där, ett pluspoäng, behöver sådana). Luftvärmepumpen är fortfarande i gång eftersom blåst är sämsta tänkbara väder för mitt hus som inte är tätt precis. Förmiddagen ägnades åt cytologprov vilket inte är direkt upplyftande men nödvändigt, sen var det omöjligt att komma ut på nätet i lokalen så jag fick åka hem och jobba. Fick i alla fall ihop en start till projektansökan som jag fick i väg till Sture (se där ett pluspoäng till). Funderade över att pappa ska sälja huset och det känns sådär och sen händer det värsta. Min bästa, trognaste och mest stabila dansledare meddelar att hon vill ta en paus i lederiet i höst. Yyyyyyyl var ska jag hitta en lika bra???

Måste fokusera på nåt bra...tänk, tänk, tänk. Jag har diskat (bra och pluspoäng), jag kan med gott samvete dyka ner i min tegelsten till deckare, för börjar jag rätta prov så går det säkert åt skogen (jag spiller nåt kletigt på dom eller så) så det får vänta till helgen och oturen lagt sig.

1 kommentar:

  1. Det har hänt en massa bra saker i dag men ändå längtar jag mest efter att få gå och lägga mig...

    SvaraRadera