söndag 24 maj 2009

Teaterstress

Frk T klagar över ont i magen. "Jag är hungrig hela tiden fast jag äter mamma". Ops, kanske är min dotter lite för mycket inne i ekorrhjulet. Hon såg mycket frågande ut när jag undrade om det var stressigt och nervöst med Nils Holgersson men funderade nog lite på saken ändå. Det är klart att det blir mycket för en liten tjej som inte ens fyllt nio att repa i fyra dagar i rad. Sen ska skolan fungera och hon ska hinna leka, åka till sin pappa och allt annat som dyker upp. Det är inte så mycket att göra åt saken nu, premiären närmar sig och mest är det bara roligt även för Frk T. Hon har fått nya kompisar i alla möjliga åldrar och har verkligen roligt samtidigt som det givetvis är jobbigt.

Vi får försöka ta det lugnt för övrigt och inte stressa med så mycket annat. Det är viktigt att inte det magonda tar över det roliga. I dag har vi repat scen 8 som var ny för oss alla. Frk T ska dessutom dansa som hare, själv fick jag inte vara dansande kråka som jag hoppats utan fick bli gås istället. Jag slapp dock bli ihjälbiten av Smirre Räv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar