tisdag 3 mars 2009

Skavlan och Stellan!!!!!

Hm jösses vad jag känner att jag skulle vilja gifta mig med Stellan Skarsgård! Kollar just nu på reprisen av det utomordentligt bra programmet Skavlan och Stellan Skarsgårds uttalande om eller snarare mot religion och religiösa friskolor m.m. fick mig att bli kär. Att bara säga så här: om Bush var sänd av Gud att besegra terrorismen (Bush sa så själv efter 11 september) så har antingen Gud fullständigt taskigt omdöme eller så ljuger Bush och Gud finns inte.

Är på gott humör efter Frk T:s fredskonsert med skolkören. De sjöng så fint och T fick till och med sjunga i mikrofon, visserligen tillsammans med fem andra men hon var så stolt och duktig. Hon har ju sjungit med en annan liten tjej på julshow förut och ska sjunga på Riseberga i sommar men det var trots det stort. Skolan lilla stjärna Klara, vars pappa är basist (så hon har väl en musiker att brås på), tar det dock ett tag innan någon klår i sång. Denna lilla dam som är åtta år, tror jag, inspirerar Frk T och alla andra ungar, stora som små, för hon sjunger som en liten stjärna, Carola släng dig i väggen, ungefär.

Nu ska jag nog drömma om Stellan tror jag. Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar