torsdag 26 mars 2009

Minnet är bra men kort

För typ tredje torsdagen i rad har jag glömt ringa veterinären om kattens öron. Nåja han har säkert haft det han har i öronen ett år eller så. Jag bestämde mig för att fixa ordning på alla Kraxkompaniets papper och sätta in i pärmar. Pärmar hade jag i massor i garderoben med gamla Jycklan-orginal (Kumla brukshundklubbs tidning). Sagt och gjort, jag satte igång och rensade ur pärmarna och la original i lådor som ska till klubben för någon sorts arkivering. Men jösses det tog en evighet och allt annat glömdes bort. Inte hann jag till Kraxpappren heller det får bli nästa steg, nu har jag i alla fall tomma pärmar och miljoner plastfickor.

På jobbet i morse (Studiefrämjandet) fick jag ett trist och obehagligt besked. En kollega M har dött i sömnen när han var nere i Bosnien (hans hemland). Jag känner inte hans anhöriga men tänker att de måste ha en jobbig tid framför sig. Jag får snart spader av att människor bara dör oväntat och plötsligt, jag blir rädd både vad gäller min egen hälsa och att något ska hända nära och kära. Sömn är bra för hälsan och det ska jag ägna mig åt nu. I morgon ska jag träffa skolbarnen för första och sista gången denna vecka som inte blev som vanligt precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar