torsdag 12 mars 2009

Familjeförändring




Dagen känns lite sorglig, för Penny har styrt kosan till Sankt Anna. Hon ska provbo hos ett trevligt pensionärspar som är hemma mer på dagtid. Vi hoppas hon ska trivas men just nu känns det som att det inte gör något om hon inte trivs utan får komma hem till oss igen. Men jag antar att det alltid känns så om man lämnar ifrån sig en hund. Penny har bott hos oss sedan augusti förra året och det mesta har fungerat jättebra förutom att hon skäller väldigt då hon är ensam hemma. Idag sa hon dock inte ett ljud såklart. När jag kom hem kl. 10.30 för att hämta hundarna var det knäpptyst och hundarna vaknade inte förrän jag satte nyckeln i låset. Grannen har dock sagt att hon skäller hela tiden men nu vet jag inte vad jag ska tro. Nåja vi får väl tro att det blir bra där hon är nu eftersom de så gärna vill ha en ny hund som är lite äldre. De bor på landet och hon får det säkert jättebra.

För att inte Pizza ska bli alldeles ensam la vi beslag på uppfödarens tax som heter Taxen/Gudrun/Saga. Inte tusan vet jag riktigt vad hon själv tycker att hon heter men hon lyssnar på Taxen i alla fall. Hon har varit hos oss förut och boar in sig snabbt men nu för tiden har vi en herre i huset och det hade vi inte sist hon var här. Findus blev inte helt förtjust när det kom in ett litet odjur som hade mage att skälla ut och jaga honom. Han är just nu på övervåningen och är mäkta sur. Vi får väl se hur det går, funkar det inte får hon väl åka hem till Hällabrottet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar