söndag 8 mars 2009

Matsäck!

Denna söndag har mest bestått av repetition av Nisse. Fick dock börja dagen med matlagning eftersom matsäck ska med när vi repar. Jag försöker ju äta enligt den där stenåldersmodellen LCHF vilket inte är så enkelt som man skulle kunna tro. Bara att trycka i sig kött och fett, smaskiga såser och nån liten grönsak som växt ovanjord låter enkelt. Ha, har man sånt hemma då? Icke sa Nicke. Hade nån idé om att göra kabanoss och Hallouimiost med broccoli förstås, jag äter massor av broccoli istället för kolhydrater. Är definitivt inte säker på att snubben som skrivit boken jag läser om saken tycker att man ska äta så mycket grönsaker som jag gör för dom bildar förmodligen för mycket sockerkedjor (kolhydrater är socker om ni inte visste det) men jag spyr nog om jag måste äta mer fett. Till saken hör att jag inte heller tål äggula vilket man ska äta. Ja, ja, strunt samma jag lagade värsta kycklinggrytan med broccoli (vad trodde ni) och rödlök, gräddsås med pepparrotsost. Rackarns, pepparrot låter definitivt som den växt under jorden, rot...det hör man ju. Ja ni ser hur svårt detta är! Nåja det blev gott som tusan och åkte ner i mattermosen (en termos för mat alltså). Sen fick jag göra plättar till Frk T som inte alls vill skippa några kolhydrater. Vilken morgon, värsta matlagningsorgien före 10.00.

I dag repade vi de första scenerna i Nils Holgersson vilket var roligt och spännande för nu förstår jag hur det ska gå till att få publiken att fatta hur Nils blir liten som en tumme och det är smart!!! Jag blir så impad av regissörerna. Jag kan inte avslöja hur detta går till utan ni får vackert masa er i väg till Riseberga i sommar mellan den 12 och 28 juni och kolla på spektaklet. Fick dessutom beröm av regissören för min desperata svartråtta och det känns ju alltid fint. Sov Gott gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar