fredag 27 mars 2009

Helg

Äntligen helg! Visserligen en extremt kort arbetsvecka för mig eftersom den varit fylld av sjukdom och mattekurs. En enda dag träffade jag eleverna men det var nog så intensivt. Kollega M och jag tog en fika hos Misao efter jobbet och pratade..... jobb förstås men också lite annat, trevligt och skönt med en avslappnad stund i chokladbutiken vid Kumla torg.

I morgon ska kollega C och jag ta med The Hawk och några till på Hotellet och äta. Två av Krax orkesterpojkar spelar så vi måste givetvis infinna oss, "två delikata" kallar dom sig när dom spelar bara J och R. När de spelar åt oss är de ju fyra och startade som Eldstollarna men har numera bytt namn till Kraxbandet. J lär ha en hård dag i morgon för han och resten av Kraxbandet (utom R som passar barn) ska kompa åt Kören Glöd när de har två konserter i morgon på Änglas café i Lännäs. Har ni inte sett och hört Glöd så är det värt en tur till Lännäs kl. 14 och 18 tror jag de sjunger. Kolla deras hemsida www.korenglod.se för det står säkert där. Pengarna de tjänar går till barncancerfonden föresten. Risken finns väl att J somnar över gitarren i morgon men då får väl R sjunga och spela bas desto mer.

Kunde följt med Frk Lugn på MC fest men det verkade riktigt läskigt så det måste jag nog ladda mer för innan jag vågar. Tänk nu inte mer på det jäkla vädret även om snön just nu är decimetertjock, den går säkert bort (försöker i alla fall tro det). Ha en fin helg gott folk!

1 kommentar:

  1. Hallå Susanne! Nu ska jag vara riktigt ärlig och berätta att jag lugnt och stilla somnade in i soffan någonstans i mitten av andra halvlek... Därav min frånvaro resten av kvällen. Emellertid tackar jag för en väldigt trevlig förfest och vackra tulpaner. Det är inte det sämsta det... Glöd har jag hört i P4, de var mycket välsjungande. Må så gott!

    SvaraRadera