tisdag 24 mars 2009

Sjuk och förvirrad

I går var det en värdelös dag. Sov knappt ingenting för snoren rann och det blev en eländig natt. Vaknade (eller sov i alla fall inte) och tänkte att jag kan nog släpa mig till jobbet, vi har i alla fall inga elever och jag kan väl lyssna på pratet om målen för treorna trots rinnande snor. Höll dock på att svimma när jag skulle ge mig ut på hundpromenad, fick vända i dörren och släppa ut Pizza i hundgården medan jag själv låg på tröskeln för att hämta mig från svimmningsattacken (kyla brukar nämligen hjälpa bra). Insåg att jag hade feber och inte skulle gå till jobbet. Ringde grannen som körde Frk T till fritids och ägnade dagen åt att sova i soffan, orkade inte ens slå på datorn.

I dag är det lite bättre även om snoren fortfarande rinner alternativt sitter fast i bihålorna. Jag har dock orkat släpa mig upp och lyckats köra Frk T till fritids även om klockan blev 10. Hon är dock just nu och badar med TB och Lilla och Stora H i Hallsberg så hennes dag är räddad. Har nu orkat slå på datorn och surfat runt och läst om LCHF, Athkins och GI. Jag börjar nämligen bli rejält trött på att äta så mycket fett. Tror faktiskt inte jag står ut med mer bacon och ägg eller grädde i såsen, allt smakar fett och det smakar inte gott!

Någon sa att GI metoden (eller om det var Athkins) har en startvecka där man nästan utesluter kolhydrater för att sedan gå över till sådana som har lågt GI. Jag tänkte att jag kanske kunde låta mina två veckor med LCHF kunde få tjäna som startveckor och sen köra GI. Det verkar i och för sig oerhört krångligt att lära sig alla glykemiska index men man får ju i alla fall äta frukt och lite kolhydrater och kan kanske få lite variation i kosthållningen. Dessutom kan pengarna räcka till annat än mat och el. Att bara äta kött, ägg (som jag inte tål), hallouimi, fett och lite grönsaker blir svindyrt kan jag meddela. Är dock inte så mycket klokare efter denna surfingrunda, det snurrar i skallen men det kanske är febern som stigit igen.

Måste dock sluta vara sjuk till i morgon för då ska jag och kollega M på ute-mattekurs och alla säger att den är jättebra så det får väl i värsta fall bli febernedsättande tabletter och frukt. Fasen jag ska i alla fall försöka ta mig till en affär och köpa frukt för jösses vad sugen jag är på det och på annan fräsch mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar