måndag 15 juni 2009

Vilodag på jobbet!

Vilodag från teatern vilket känns nödvändigt. Batterierna behöver laddas lite.
Jobbet på Stene måste också avslutas och det har jag i dag gjort med att försöka rapportera treornas nationella provresultat. Grrrr skolverket eller om det är SCB gör det inte lätt för stackars stressade lärare. Gjorde exakt som det stod på blanketten och kom till ett excelldokument och fyllde i alla koder, personnummer, samt 14 provresultat per unge. Nåja det rullade på när jag väl kom igång, men sen!!!! Då gick det inte att skicka den filen utan man skulle tydligen inte skriva i den, utan i en helt annan som man öppnade som en egen och sparade (alltså inte den man kom till). Tokspelet fick avbrytas för smörgåstårta och jordgubbstårta och fina presenter hemma hos chefen. Jag tänkte att jag tar tag i det där eländet när jag kommer tillbaka.
Tack för det jättefina halsbandet alla gulliga arbetskamrater och tack för presentkortet på Bookia, The Hawk. Jag har haft ett bra år på Stene och det känns lite trist att det tar slut men jag räknar iskallt med att jobbfrågan löser sig på något vis.
Åter på skolan så hade jag en idé om att kopiera allt (trots att det inte fanns nåt överfält, man kan ju högerklicka), öppna en ny excellfil och klistra in allt i den. Detta påbörjades och då blir det självklart något fel och programmet måste avbrytas och allt kan försvinna, varnar rutan som tittar fram, vilket det givetvis gör. Så när man inte har något roligare för sig så kan man ju skriva om alla förb...e koder, personnummer och resultat i en ny excellfil som man öppnat själv och spara mellan varje unge. Detta är nu gjort och ivägskickat efter konstens alla regler. Vad är det man säger; lagen om alltings jävlighet.
Avslutade dagen med att när Frk T var på Lilla h:s kalas ta en hundpromenade med kollega C och hennes kompis S. Efter hemkomsten har jag faktiskt diskat vilket känns mycket fint.
I morgon är det dags för Nisseflygare igen, välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar